Arriben set pasteres amb 74 migrants en només un dia a la costa alacantina

Creu Roja pastera

Voluntaris de Creu Roja assistint a una de les persones arribades a Torrevieja este diumenge | Creu Roja Alacant

 

Este diumenge, fins a set pasteres amb, almenys, 74 migrants a bord han arribat a les costes alacantines. La bona climatologia i, per tant, el bon estat de la mar, junt amb l’absència de llum nocturna per la Lluna nova del passat dissabte, 28 de setembre, podrien haver estimulat l’arribada d’estes embarcacions al sud del territori en els últims dies —serien 15 les pasteres que arriben a les platges de la província d’Alacant en menys de dos setmanes—.

 

 

Segons ha avançat ‘Información’, cinc pasteres arribaren a les costes de la província durant la vesprada d’este diumenge amb 47 migrants a bord. A més, quan el diari citat publicava l’article, encara s’esperava que arribaren dos pasteres més amb unes 27 persones. Un total de 74 migrants en una jornada i 144 contant totes les pasteres arribades al llarg de les últimes setmanes. 

 

24 persones arribaren al port d’Alacant i 15 ho van fer en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura, tots hòmens —cinc d’ells menors d’edat— i algerians, excepte un, que va afirmar ser sirià. Segons informa Creu Roja, tots es trobaven en bon estat de salut, encara que van ser assistits per hipotèrmia lleu. 

 

Altres dos pasteres arribaven cap a les 18.30 hores de la vesprada a la costa d’Orihuela, també en la comarca del Baix Segura, entre Punta Prima i Cala Mosca. L’equip de socorristes d’Ambumar, una empresa especialitzada en prestar este tipo de servicis, va ser qui va avisar a emergències de la seua arribada. Agents de la Policia Local i la Guàrdia Civil localitzaren a huit migrants, tots hòmens, tot i que encara es buscava a la resta dels integrants en el moment que ‘Información’ avançava les dades.

 

 

Cap a les 23.30 hores, una altra embarcació era localitzada a 51 milles de la costa alacantina, a l’altura de Torrevieja, encara que es desconeix el número d’ocupants. Creu Roja informà que encara s’esperava l’arribada de dos pasteres més amb 27 persones per a la nit del diumenge, que van ser rescatades per una embarcació francesa. 

 

Sense dubte, diumenge va ser el dia més intens en relació amb l’arribada de migrants a les platges d’Alacant, amb un total de set pasteres i unes 74 persones a bord. En menys de dos setmanes, la xifra es situa en 15 pasteres amb un total de 144 migrants. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.