Arriben set pasteres amb 74 migrants en només un dia a la costa alacantina

Creu Roja pastera

Voluntaris de Creu Roja assistint a una de les persones arribades a Torrevieja este diumenge | Creu Roja Alacant

 

Este diumenge, fins a set pasteres amb, almenys, 74 migrants a bord han arribat a les costes alacantines. La bona climatologia i, per tant, el bon estat de la mar, junt amb l’absència de llum nocturna per la Lluna nova del passat dissabte, 28 de setembre, podrien haver estimulat l’arribada d’estes embarcacions al sud del territori en els últims dies —serien 15 les pasteres que arriben a les platges de la província d’Alacant en menys de dos setmanes—.

 

 

Anuncios

Segons ha avançat ‘Información’, cinc pasteres arribaren a les costes de la província durant la vesprada d’este diumenge amb 47 migrants a bord. A més, quan el diari citat publicava l’article, encara s’esperava que arribaren dos pasteres més amb unes 27 persones. Un total de 74 migrants en una jornada i 144 contant totes les pasteres arribades al llarg de les últimes setmanes. 

 

24 persones arribaren al port d’Alacant i 15 ho van fer en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura, tots hòmens —cinc d’ells menors d’edat— i algerians, excepte un, que va afirmar ser sirià. Segons informa Creu Roja, tots es trobaven en bon estat de salut, encara que van ser assistits per hipotèrmia lleu. 

 

Altres dos pasteres arribaven cap a les 18.30 hores de la vesprada a la costa d’Orihuela, també en la comarca del Baix Segura, entre Punta Prima i Cala Mosca. L’equip de socorristes d’Ambumar, una empresa especialitzada en prestar este tipo de servicis, va ser qui va avisar a emergències de la seua arribada. Agents de la Policia Local i la Guàrdia Civil localitzaren a huit migrants, tots hòmens, tot i que encara es buscava a la resta dels integrants en el moment que ‘Información’ avançava les dades.

 

 

Cap a les 23.30 hores, una altra embarcació era localitzada a 51 milles de la costa alacantina, a l’altura de Torrevieja, encara que es desconeix el número d’ocupants. Creu Roja informà que encara s’esperava l’arribada de dos pasteres més amb 27 persones per a la nit del diumenge, que van ser rescatades per una embarcació francesa. 

 

Sense dubte, diumenge va ser el dia més intens en relació amb l’arribada de migrants a les platges d’Alacant, amb un total de set pasteres i unes 74 persones a bord. En menys de dos setmanes, la xifra es situa en 15 pasteres amb un total de 144 migrants. 

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.