Arriben set pasteres amb 74 migrants en només un dia a la costa alacantina

Creu Roja pastera

Voluntaris de Creu Roja assistint a una de les persones arribades a Torrevieja este diumenge | Creu Roja Alacant

 

Este diumenge, fins a set pasteres amb, almenys, 74 migrants a bord han arribat a les costes alacantines. La bona climatologia i, per tant, el bon estat de la mar, junt amb l’absència de llum nocturna per la Lluna nova del passat dissabte, 28 de setembre, podrien haver estimulat l’arribada d’estes embarcacions al sud del territori en els últims dies —serien 15 les pasteres que arriben a les platges de la província d’Alacant en menys de dos setmanes—.

 

 

Segons ha avançat ‘Información’, cinc pasteres arribaren a les costes de la província durant la vesprada d’este diumenge amb 47 migrants a bord. A més, quan el diari citat publicava l’article, encara s’esperava que arribaren dos pasteres més amb unes 27 persones. Un total de 74 migrants en una jornada i 144 contant totes les pasteres arribades al llarg de les últimes setmanes. 

 

24 persones arribaren al port d’Alacant i 15 ho van fer en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura, tots hòmens —cinc d’ells menors d’edat— i algerians, excepte un, que va afirmar ser sirià. Segons informa Creu Roja, tots es trobaven en bon estat de salut, encara que van ser assistits per hipotèrmia lleu. 

 

Altres dos pasteres arribaven cap a les 18.30 hores de la vesprada a la costa d’Orihuela, també en la comarca del Baix Segura, entre Punta Prima i Cala Mosca. L’equip de socorristes d’Ambumar, una empresa especialitzada en prestar este tipo de servicis, va ser qui va avisar a emergències de la seua arribada. Agents de la Policia Local i la Guàrdia Civil localitzaren a huit migrants, tots hòmens, tot i que encara es buscava a la resta dels integrants en el moment que ‘Información’ avançava les dades.

 

 

Cap a les 23.30 hores, una altra embarcació era localitzada a 51 milles de la costa alacantina, a l’altura de Torrevieja, encara que es desconeix el número d’ocupants. Creu Roja informà que encara s’esperava l’arribada de dos pasteres més amb 27 persones per a la nit del diumenge, que van ser rescatades per una embarcació francesa. 

 

Sense dubte, diumenge va ser el dia més intens en relació amb l’arribada de migrants a les platges d’Alacant, amb un total de set pasteres i unes 74 persones a bord. En menys de dos setmanes, la xifra es situa en 15 pasteres amb un total de 144 migrants. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.

Les infermeres valencianes reclamen reforços urgents davant la crisi assistencial a Ceuta

El CECOVA demana reforços immediats d'infermeria i un contingent estatal per a donar resposta a l'emergència sanitària de Ceuta i evitar la sobrecàrrega de les plantilles.

Estrella Morente tanca la programació de Sagunt a Escena al Teatre Romà

La cantaora Estrella Morente clourà este dissabte la programació escènica del Teatre Romà de Sagunt, mentres l’Off Romà oferix dos muntatges de circ a la ciutat.

Requena reunirà per primera vegada Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía en una gala lírica

Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía actuaran junts per primera vegada este diumenge a Requena, en una gala de zarzuela del Festival Internacional de Música la Vendimia y el Vino. El concert se celebrarà al Teatre Principal a les 22.00 hores, dins de la Fira i Festa de la Verema.

Cauen tres butroners que havien furtat 120.000 euros en bancs de Montserrat i Benetússer

La Guàrdia Civil ha detingut tres butroners quan preparaven un nou assalt a Benifaió, després d’haver furtat més de 120.000 euros en sucursals de Montserrat i Benetússer. Dos dels arrestats han ingressat ja a la presó per ordre judicial.

Nit històrica a València amb una mínima sufocant de 30,9 graus

València ha viscut la nit més càlida des que hi ha registres, amb una mínima de 30,9 graus, i altres punts de la Comunitat Valenciana també han marcat valors excepcionals. Aemet ha indicat que les dades són provisionals i que la mínima podria baixar si es registren tempestes de vesprada.