Anuncios

Arriben set pasteres amb 74 migrants en només un dia a la costa alacantina

Creu Roja pastera

Voluntaris de Creu Roja assistint a una de les persones arribades a Torrevieja este diumenge | Creu Roja Alacant

 

Este diumenge, fins a set pasteres amb, almenys, 74 migrants a bord han arribat a les costes alacantines. La bona climatologia i, per tant, el bon estat de la mar, junt amb l’absència de llum nocturna per la Lluna nova del passat dissabte, 28 de setembre, podrien haver estimulat l’arribada d’estes embarcacions al sud del territori en els últims dies —serien 15 les pasteres que arriben a les platges de la província d’Alacant en menys de dos setmanes—.

 

 

Segons ha avançat ‘Información’, cinc pasteres arribaren a les costes de la província durant la vesprada d’este diumenge amb 47 migrants a bord. A més, quan el diari citat publicava l’article, encara s’esperava que arribaren dos pasteres més amb unes 27 persones. Un total de 74 migrants en una jornada i 144 contant totes les pasteres arribades al llarg de les últimes setmanes. 

 

24 persones arribaren al port d’Alacant i 15 ho van fer en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura, tots hòmens —cinc d’ells menors d’edat— i algerians, excepte un, que va afirmar ser sirià. Segons informa Creu Roja, tots es trobaven en bon estat de salut, encara que van ser assistits per hipotèrmia lleu. 

 

Altres dos pasteres arribaven cap a les 18.30 hores de la vesprada a la costa d’Orihuela, també en la comarca del Baix Segura, entre Punta Prima i Cala Mosca. L’equip de socorristes d’Ambumar, una empresa especialitzada en prestar este tipo de servicis, va ser qui va avisar a emergències de la seua arribada. Agents de la Policia Local i la Guàrdia Civil localitzaren a huit migrants, tots hòmens, tot i que encara es buscava a la resta dels integrants en el moment que ‘Información’ avançava les dades.

 

 

Cap a les 23.30 hores, una altra embarcació era localitzada a 51 milles de la costa alacantina, a l’altura de Torrevieja, encara que es desconeix el número d’ocupants. Creu Roja informà que encara s’esperava l’arribada de dos pasteres més amb 27 persones per a la nit del diumenge, que van ser rescatades per una embarcació francesa. 

 

Sense dubte, diumenge va ser el dia més intens en relació amb l’arribada de migrants a les platges d’Alacant, amb un total de set pasteres i unes 74 persones a bord. En menys de dos setmanes, la xifra es situa en 15 pasteres amb un total de 144 migrants. 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.

El PSPV acusa a Catalá de frenar la regularització d’immigrants a València

El PSPV retrau a l'alcaldessa María José Catalá la falta de reforços municipals per a tramitar la regularització d'immigrants i alerta del col·lapse en les cues de l'Ajuntament.

Pérez Llorca critica la regularització massiva de migrants i veu interés electoral

Juanfran Pérez Llorca considera que la regularització massiva de migrants està mal organitzada i respon a interessos electorals, i reclama polítiques als països d'origen.

El PP anuncia mocions en tots els seus ajuntaments contra la regularització d’immigrants

El PP anuncia que presentarà mocions als seus ajuntaments per a reclamar la paralització de la regularització d'immigrants aprovada pel Govern i denunciar el col·lapse de les oficines municipals.

Episodi de calor inusual a Espanya amb més de 30 graus al final d’abril

La setmana comença amb un episodi de calor inusual per a finals d'abril, amb temperatures entre 5 i 10 graus per damunt del normal i tempestes fortes en diverses zones del nord.

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.