Arriben set pasteres amb 74 migrants en només un dia a la costa alacantina

Creu Roja pastera

Voluntaris de Creu Roja assistint a una de les persones arribades a Torrevieja este diumenge | Creu Roja Alacant

 

Este diumenge, fins a set pasteres amb, almenys, 74 migrants a bord han arribat a les costes alacantines. La bona climatologia i, per tant, el bon estat de la mar, junt amb l’absència de llum nocturna per la Lluna nova del passat dissabte, 28 de setembre, podrien haver estimulat l’arribada d’estes embarcacions al sud del territori en els últims dies —serien 15 les pasteres que arriben a les platges de la província d’Alacant en menys de dos setmanes—.

 

 

Segons ha avançat ‘Información’, cinc pasteres arribaren a les costes de la província durant la vesprada d’este diumenge amb 47 migrants a bord. A més, quan el diari citat publicava l’article, encara s’esperava que arribaren dos pasteres més amb unes 27 persones. Un total de 74 migrants en una jornada i 144 contant totes les pasteres arribades al llarg de les últimes setmanes. 

 

24 persones arribaren al port d’Alacant i 15 ho van fer en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura, tots hòmens —cinc d’ells menors d’edat— i algerians, excepte un, que va afirmar ser sirià. Segons informa Creu Roja, tots es trobaven en bon estat de salut, encara que van ser assistits per hipotèrmia lleu. 

 

Altres dos pasteres arribaven cap a les 18.30 hores de la vesprada a la costa d’Orihuela, també en la comarca del Baix Segura, entre Punta Prima i Cala Mosca. L’equip de socorristes d’Ambumar, una empresa especialitzada en prestar este tipo de servicis, va ser qui va avisar a emergències de la seua arribada. Agents de la Policia Local i la Guàrdia Civil localitzaren a huit migrants, tots hòmens, tot i que encara es buscava a la resta dels integrants en el moment que ‘Información’ avançava les dades.

 

 

Cap a les 23.30 hores, una altra embarcació era localitzada a 51 milles de la costa alacantina, a l’altura de Torrevieja, encara que es desconeix el número d’ocupants. Creu Roja informà que encara s’esperava l’arribada de dos pasteres més amb 27 persones per a la nit del diumenge, que van ser rescatades per una embarcació francesa. 

 

Sense dubte, diumenge va ser el dia més intens en relació amb l’arribada de migrants a les platges d’Alacant, amb un total de set pasteres i unes 74 persones a bord. En menys de dos setmanes, la xifra es situa en 15 pasteres amb un total de 144 migrants. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.