Busquen a set nàufrags de l’octava pastera que arriba a la costa valenciana en una setmana

Pastera Torrevieja

Imatge d’arxiu del rescat d’una pastera en Benidorm | Creu Roja Alacant

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 11.15 hores. La pastera que arribà anit amb tres persones al port d’Alacant, hauria bolcat pel matí i haurien desaparegut set persones. Segons el testimoni dels rescatats, el més segur és que hagen mort ofegades. L’helicòpter ‘Helimer 202’ de Salvament Marítim ha représ este divendres a primera hora la busca que iniciaren ahir l’embarcació ‘Mirfak’ i el ‘Helimer 202’.

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 09.30 hores. Esta matinada de divendres, ha arribat una nova pastera a la costa de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant). Segons ha informat Creu Roja, sis persones han necessitat assistència sanitària en dependències de la Guàrdia Civil.

 

 

Es tracta de l’octava pastera que arriba a la costa alacantina en només una setmana. A més de la pastera que arribà dijous pel matí a Xàbia, cap a les nou de la nit, arribava una altra al port d’Alacant amb tres persones. Totes elles hòmens d’entre 25 i 27 anys arribats d’Algèria. Encara s’investiga si més persones viatjaven en la pastera.

 

 

En arribar a terra, van ser atesos també per Creu Roja, que els donà roba d’abrigar i menjar. El seu estat de salut era estable, tot i que tenien símptomes d’hipotèrmia i un d’ells va ser traslladat a l’hospital per un possible esquinç en un peu.

 

Arriba la sexta pastera a la costa alacantina en una setmana

Una pastera ha arribat sobre les nou del matí d’este dijous a les costes de Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), amb sis persones a bord. Els immigrants han sigut localitzats per la Guàrdia Civil i traslladats a la caserna de la Benemèrita de la localitat.

 

Segons han informat fonts de Creu Roja, un equip ha atés als nouvinguts, tots hòmens d’entre 20 i 30 anys —quatre d’ells han requerit assistència mèdica per diferents ferides—. Segons el testimoni d’estes persones, van eixir d’Algèria i portaven quatre dies a bord de l’embarcació.

 

Esta és la segona pastera arribada a la costa d’Alacant en 24 hores, després de què este dimecres es localitzara a altres deu persones en la cala del Tio Ximo de Benidorm, i la sexta en una setmana. En les últimes dos setmanes, Creu Roja ha atés a més de 40 persones en més de cinc intervencions després d’arribar en pastera a Altea, Alacant o Torrevella.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.

López-Arostegui: ser fidels al nostre joc per a competir al màxim davant Baskonia

López-Arostegui va remarcar que València Basket ha de defendre, rebotar i córrer per a imposar el seu ritme en la visita al Kosner Baskonia en la jornada 29 d'Eurolliga. Va rebutjar que la recent Copa del Rei relaxe al rival i va avisar d'un equip reforçat.

Copete patix una lesió meniscal en el genoll esquerre i passarà per quiròfan

El València va confirmar una lesió meniscal en el genoll esquerre de José Copete i va avançar que serà intervingut. És la tercera operació en la saga esta temporada.

La boira causa quatre abastos amb deu ferits i tala l’AP-7 a Moncofa

Quatre accidents per abast en l'AP-7 a l'altura de Moncofa i Xilxes han deixat deu ferits i han obligat a tallar la via en sentit València per boira intensa.

Mor el tècnic que va validar el primer És-Alert durant la DANA

Ha mort Miguel Mollà Ramos, tècnic d'Emergències de 55 anys que va validar el primer missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Va morir per un infart.