Busquen a set nàufrags de l’octava pastera que arriba a la costa valenciana en una setmana

Pastera Torrevieja

Imatge d’arxiu del rescat d’una pastera en Benidorm | Creu Roja Alacant

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 11.15 hores. La pastera que arribà anit amb tres persones al port d’Alacant, hauria bolcat pel matí i haurien desaparegut set persones. Segons el testimoni dels rescatats, el més segur és que hagen mort ofegades. L’helicòpter ‘Helimer 202’ de Salvament Marítim ha représ este divendres a primera hora la busca que iniciaren ahir l’embarcació ‘Mirfak’ i el ‘Helimer 202’.

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 09.30 hores. Esta matinada de divendres, ha arribat una nova pastera a la costa de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant). Segons ha informat Creu Roja, sis persones han necessitat assistència sanitària en dependències de la Guàrdia Civil.

 

 

Es tracta de l’octava pastera que arriba a la costa alacantina en només una setmana. A més de la pastera que arribà dijous pel matí a Xàbia, cap a les nou de la nit, arribava una altra al port d’Alacant amb tres persones. Totes elles hòmens d’entre 25 i 27 anys arribats d’Algèria. Encara s’investiga si més persones viatjaven en la pastera.

 

 

En arribar a terra, van ser atesos també per Creu Roja, que els donà roba d’abrigar i menjar. El seu estat de salut era estable, tot i que tenien símptomes d’hipotèrmia i un d’ells va ser traslladat a l’hospital per un possible esquinç en un peu.

 

Arriba la sexta pastera a la costa alacantina en una setmana

Una pastera ha arribat sobre les nou del matí d’este dijous a les costes de Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), amb sis persones a bord. Els immigrants han sigut localitzats per la Guàrdia Civil i traslladats a la caserna de la Benemèrita de la localitat.

 

Segons han informat fonts de Creu Roja, un equip ha atés als nouvinguts, tots hòmens d’entre 20 i 30 anys —quatre d’ells han requerit assistència mèdica per diferents ferides—. Segons el testimoni d’estes persones, van eixir d’Algèria i portaven quatre dies a bord de l’embarcació.

 

Esta és la segona pastera arribada a la costa d’Alacant en 24 hores, després de què este dimecres es localitzara a altres deu persones en la cala del Tio Ximo de Benidorm, i la sexta en una setmana. En les últimes dos setmanes, Creu Roja ha atés a més de 40 persones en més de cinc intervencions després d’arribar en pastera a Altea, Alacant o Torrevella.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.