Busquen a set nàufrags de l’octava pastera que arriba a la costa valenciana en una setmana

Pastera Torrevieja

Imatge d’arxiu del rescat d’una pastera en Benidorm | Creu Roja Alacant

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 11.15 hores. La pastera que arribà anit amb tres persones al port d’Alacant, hauria bolcat pel matí i haurien desaparegut set persones. Segons el testimoni dels rescatats, el més segur és que hagen mort ofegades. L’helicòpter ‘Helimer 202’ de Salvament Marítim ha représ este divendres a primera hora la busca que iniciaren ahir l’embarcació ‘Mirfak’ i el ‘Helimer 202’.

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 09.30 hores. Esta matinada de divendres, ha arribat una nova pastera a la costa de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant). Segons ha informat Creu Roja, sis persones han necessitat assistència sanitària en dependències de la Guàrdia Civil.

 

 

Es tracta de l’octava pastera que arriba a la costa alacantina en només una setmana. A més de la pastera que arribà dijous pel matí a Xàbia, cap a les nou de la nit, arribava una altra al port d’Alacant amb tres persones. Totes elles hòmens d’entre 25 i 27 anys arribats d’Algèria. Encara s’investiga si més persones viatjaven en la pastera.

 

 

En arribar a terra, van ser atesos també per Creu Roja, que els donà roba d’abrigar i menjar. El seu estat de salut era estable, tot i que tenien símptomes d’hipotèrmia i un d’ells va ser traslladat a l’hospital per un possible esquinç en un peu.

 

Arriba la sexta pastera a la costa alacantina en una setmana

Una pastera ha arribat sobre les nou del matí d’este dijous a les costes de Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), amb sis persones a bord. Els immigrants han sigut localitzats per la Guàrdia Civil i traslladats a la caserna de la Benemèrita de la localitat.

 

Segons han informat fonts de Creu Roja, un equip ha atés als nouvinguts, tots hòmens d’entre 20 i 30 anys —quatre d’ells han requerit assistència mèdica per diferents ferides—. Segons el testimoni d’estes persones, van eixir d’Algèria i portaven quatre dies a bord de l’embarcació.

 

Esta és la segona pastera arribada a la costa d’Alacant en 24 hores, després de què este dimecres es localitzara a altres deu persones en la cala del Tio Ximo de Benidorm, i la sexta en una setmana. En les últimes dos setmanes, Creu Roja ha atés a més de 40 persones en més de cinc intervencions després d’arribar en pastera a Altea, Alacant o Torrevella.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU