Busquen a set nàufrags de l’octava pastera que arriba a la costa valenciana en una setmana

Pastera Torrevieja

Imatge d’arxiu del rescat d’una pastera en Benidorm | Creu Roja Alacant

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 11.15 hores. La pastera que arribà anit amb tres persones al port d’Alacant, hauria bolcat pel matí i haurien desaparegut set persones. Segons el testimoni dels rescatats, el més segur és que hagen mort ofegades. L’helicòpter ‘Helimer 202’ de Salvament Marítim ha représ este divendres a primera hora la busca que iniciaren ahir l’embarcació ‘Mirfak’ i el ‘Helimer 202’.

 

ACTUALITZAT 27/09/2019 09.30 hores. Esta matinada de divendres, ha arribat una nova pastera a la costa de Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant). Segons ha informat Creu Roja, sis persones han necessitat assistència sanitària en dependències de la Guàrdia Civil.

 

 

Es tracta de l’octava pastera que arriba a la costa alacantina en només una setmana. A més de la pastera que arribà dijous pel matí a Xàbia, cap a les nou de la nit, arribava una altra al port d’Alacant amb tres persones. Totes elles hòmens d’entre 25 i 27 anys arribats d’Algèria. Encara s’investiga si més persones viatjaven en la pastera.

 

 

En arribar a terra, van ser atesos també per Creu Roja, que els donà roba d’abrigar i menjar. El seu estat de salut era estable, tot i que tenien símptomes d’hipotèrmia i un d’ells va ser traslladat a l’hospital per un possible esquinç en un peu.

 

Arriba la sexta pastera a la costa alacantina en una setmana

Una pastera ha arribat sobre les nou del matí d’este dijous a les costes de Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), amb sis persones a bord. Els immigrants han sigut localitzats per la Guàrdia Civil i traslladats a la caserna de la Benemèrita de la localitat.

 

Segons han informat fonts de Creu Roja, un equip ha atés als nouvinguts, tots hòmens d’entre 20 i 30 anys —quatre d’ells han requerit assistència mèdica per diferents ferides—. Segons el testimoni d’estes persones, van eixir d’Algèria i portaven quatre dies a bord de l’embarcació.

 

Esta és la segona pastera arribada a la costa d’Alacant en 24 hores, després de què este dimecres es localitzara a altres deu persones en la cala del Tio Ximo de Benidorm, i la sexta en una setmana. En les últimes dos setmanes, Creu Roja ha atés a més de 40 persones en més de cinc intervencions després d’arribar en pastera a Altea, Alacant o Torrevella.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.