11.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Detenen en Manises un sospitós per tràfic de persones

Els fets han passat en l’Aeroport de Manises | Cedida

 

La Policia Nacional ha detingut en l’aeroport de Manises a un home de 57 anys i a una dona de 30, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de sers humans i de falsedat documental, respectivament. Els dos han passat a disposició judicial.

 

Els ara detinguts tenien intenció d’agarrar un vol amb destinació a Dublín. La dona anava acompanyada dels seus fills menors d’edat i va mostrar als agents –que es trobaven en el control fronterer– els documents de tots. Amb tot, els agents van sospitar que la documentació era falsa perquè no constava de les mesures de seguretat oportunes.

 

Al costat de la detinguda i dels xiquets viatjava un altre home que, com van poder saber els investigadors, presumptament actuava com a «passador», exercint funcions de control i facilitant el pas fronterer de persones amb documentació falsificada.

 

El referit «passador o connection man» és el qui acompanya durant el viatge a les persones que pretenen passar les fronteres il·legalment –assegurant-se que arriben a la seua destinació– i tracten d’evitar que siguen identificades per les forces i cossos de seguretat. Tot això, generalment, amb un pagament previ d’importants quantitats de diners.

 

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.