Condemnat a sis anys per violar a una menor en Vilafamés

Imagen de la víctima

Imatge d’arxiu d’una víctima amb la cara tapada, com ha declarat la xica en el juí  | Telecinco

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sis anys de presó i a una multa de 6.000 euros a un xic de Vilafamés, D. O. M., per violar a una veïna del poble, que era menor en el moment de l’agressió. A més, també estarà en llibertat vigilada durant 5 anys, després d’eixir de la presó. Els jutges han donat totalment credibilitat a la xica ja que la seua declaració va ser en tot moment «extensa, minuciosa i coherent», segons la sentència.

 

Els jutges han reconegut, segons avança el ‘Mediterráneo’, que tal com al·legava el condemnat, la víctima no tenia cap lesió. Ara bé, ho consideren «irrellevant», tenint en compte que, en molet ocasions, les agressions sexuals no presenten cap lesió física en una anàlisi forense, com va passar quan els dos forenses que van explorar a la xica després de la denúncia.

 

No s’assumixen les proves de la defensa d’ell

Ara bé, en l’informe dels metges forenses consta que la víctima «no tenia erosions, arraps, lesions internes…» però que «Una relació anal no consentida –com la que indica l’afectada– havera deixat alguna classe de lesió, alguna fisura important».

 

A més de l’informe mèdic, l’acusat també va al·legar que tenia missatges de Whatsapp que demostraven que hi havia relacions sexuals consentides entre els dos, tot i que els jutges han estimat que els comentaris sexuals eren d’ell i que «ella va donant llargues i ell s’enfada». Fins i tot, indiquen com a «significatiu» que quan arrestaren al condemnat ell no estava sorprés, cosa que demostra que ell sabia que «alguna cosa no ha estat bé en la relació que van mantindre».

 

Les declaracions dels implicats

La víctima, que tenia 17 anys en el moment dels fets, el 13 de novembre del 2017, ha declarat que ella «li va dir que tenia parella i que no volia. Ell va intentar besar-me i jo li apartava la cara, però li va tindre igual. Em va violar i, després, em va escopir». Segons ell, en canvi, va negar que fora violent i ha explicat que «Ja ens havíem gitat abans i, eixe dia, va tornar a passar. Tot va ser voluntari».

 

Amb tot, la sentència és clara i s’ha considerat més creïble la versió d’ella. Ara, el condemnat, passarà sis anys en la presó i cinc anys amb llibertat vigilada i li haurà de pagar 6.000 euros a la víctima.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.