12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Condemnat a sis anys per violar a una menor en Vilafamés

Imagen de la víctima

Imatge d’arxiu d’una víctima amb la cara tapada, com ha declarat la xica en el juí  | Telecinco

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sis anys de presó i a una multa de 6.000 euros a un xic de Vilafamés, D. O. M., per violar a una veïna del poble, que era menor en el moment de l’agressió. A més, també estarà en llibertat vigilada durant 5 anys, després d’eixir de la presó. Els jutges han donat totalment credibilitat a la xica ja que la seua declaració va ser en tot moment «extensa, minuciosa i coherent», segons la sentència.

 

Els jutges han reconegut, segons avança el ‘Mediterráneo’, que tal com al·legava el condemnat, la víctima no tenia cap lesió. Ara bé, ho consideren «irrellevant», tenint en compte que, en molet ocasions, les agressions sexuals no presenten cap lesió física en una anàlisi forense, com va passar quan els dos forenses que van explorar a la xica després de la denúncia.

 

No s’assumixen les proves de la defensa d’ell

Ara bé, en l’informe dels metges forenses consta que la víctima «no tenia erosions, arraps, lesions internes…» però que «Una relació anal no consentida –com la que indica l’afectada– havera deixat alguna classe de lesió, alguna fisura important».

 

A més de l’informe mèdic, l’acusat també va al·legar que tenia missatges de Whatsapp que demostraven que hi havia relacions sexuals consentides entre els dos, tot i que els jutges han estimat que els comentaris sexuals eren d’ell i que «ella va donant llargues i ell s’enfada». Fins i tot, indiquen com a «significatiu» que quan arrestaren al condemnat ell no estava sorprés, cosa que demostra que ell sabia que «alguna cosa no ha estat bé en la relació que van mantindre».

 

Les declaracions dels implicats

La víctima, que tenia 17 anys en el moment dels fets, el 13 de novembre del 2017, ha declarat que ella «li va dir que tenia parella i que no volia. Ell va intentar besar-me i jo li apartava la cara, però li va tindre igual. Em va violar i, després, em va escopir». Segons ell, en canvi, va negar que fora violent i ha explicat que «Ja ens havíem gitat abans i, eixe dia, va tornar a passar. Tot va ser voluntari».

 

Amb tot, la sentència és clara i s’ha considerat més creïble la versió d’ella. Ara, el condemnat, passarà sis anys en la presó i cinc anys amb llibertat vigilada i li haurà de pagar 6.000 euros a la víctima.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs