Demanen retirar la custòdia als pares d’una menor perquè creuen que estan protegint al violador

Ombra xiqueta

El fiscal creu que els pares volen protegir el iaio de la xiqueta | Agències

 

La Fiscalia Provincial de València ha sol·licitat que es nomene un representant de la Generalitat com a tutor legal d’una xiqueta de huit anys que –presumptament– va patir agressions sexuals per part del seu iaio quan tenia només sis anys. El Ministeri Públic ha fet la petició durant la celebració del juí de dimarts passat en estimar que els pares de la menor estaven tractant d’«endolcir» l’actuació del iaio i buscar la seua absolució.

 

El tribunal va decidir suspendre la vista després de la petició de la representant de l’acusació pública, per a protegir els interessos de la menor (un interés superior al dret de l’acusat i dels progenitors a no col·laborar amb l’esclariment dels fets).

 

En la vista jutjaven a l’home, acusat d’agredir sexualment a la seua neta en diferents ocasions quan tenia a només sis anys. A més, li deia a la víctima que sos pares la castigarien si explicava alguna cosa. La menuda va acabar explicant els fets a una professora, que els va exposar a un servici d’atenció psicològica de menors de la Generalitat i que va acabar fent la denúncia.

 

En el juí es va invalidar la gravació de la menor acusant al iaio (fet habitual per a que el xiquet no s’haja d’enfrontar a l’agressor), ja que no s’havia produït acompanyada d’un psicòleg i sense els pares, que pogueren condicionar-la.

Últimes notícies

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.