Demanen retirar la custòdia als pares d’una menor perquè creuen que estan protegint al violador

Ombra xiqueta

El fiscal creu que els pares volen protegir el iaio de la xiqueta | Agències

 

La Fiscalia Provincial de València ha sol·licitat que es nomene un representant de la Generalitat com a tutor legal d’una xiqueta de huit anys que –presumptament– va patir agressions sexuals per part del seu iaio quan tenia només sis anys. El Ministeri Públic ha fet la petició durant la celebració del juí de dimarts passat en estimar que els pares de la menor estaven tractant d’«endolcir» l’actuació del iaio i buscar la seua absolució.

 

El tribunal va decidir suspendre la vista després de la petició de la representant de l’acusació pública, per a protegir els interessos de la menor (un interés superior al dret de l’acusat i dels progenitors a no col·laborar amb l’esclariment dels fets).

 

En la vista jutjaven a l’home, acusat d’agredir sexualment a la seua neta en diferents ocasions quan tenia a només sis anys. A més, li deia a la víctima que sos pares la castigarien si explicava alguna cosa. La menuda va acabar explicant els fets a una professora, que els va exposar a un servici d’atenció psicològica de menors de la Generalitat i que va acabar fent la denúncia.

 

En el juí es va invalidar la gravació de la menor acusant al iaio (fet habitual per a que el xiquet no s’haja d’enfrontar a l’agressor), ja que no s’havia produït acompanyada d’un psicòleg i sense els pares, que pogueren condicionar-la.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.