Demanen retirar la custòdia als pares d’una menor perquè creuen que estan protegint al violador

Ombra xiqueta

El fiscal creu que els pares volen protegir el iaio de la xiqueta | Agències

 

La Fiscalia Provincial de València ha sol·licitat que es nomene un representant de la Generalitat com a tutor legal d’una xiqueta de huit anys que –presumptament– va patir agressions sexuals per part del seu iaio quan tenia només sis anys. El Ministeri Públic ha fet la petició durant la celebració del juí de dimarts passat en estimar que els pares de la menor estaven tractant d’«endolcir» l’actuació del iaio i buscar la seua absolució.

 

El tribunal va decidir suspendre la vista després de la petició de la representant de l’acusació pública, per a protegir els interessos de la menor (un interés superior al dret de l’acusat i dels progenitors a no col·laborar amb l’esclariment dels fets).

 

En la vista jutjaven a l’home, acusat d’agredir sexualment a la seua neta en diferents ocasions quan tenia a només sis anys. A més, li deia a la víctima que sos pares la castigarien si explicava alguna cosa. La menuda va acabar explicant els fets a una professora, que els va exposar a un servici d’atenció psicològica de menors de la Generalitat i que va acabar fent la denúncia.

 

En el juí es va invalidar la gravació de la menor acusant al iaio (fet habitual per a que el xiquet no s’haja d’enfrontar a l’agressor), ja que no s’havia produït acompanyada d’un psicòleg i sense els pares, que pogueren condicionar-la.

Últimes notícies

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.