16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Demanen retirar la custòdia als pares d’una menor perquè creuen que estan protegint al violador

Ombra xiqueta

El fiscal creu que els pares volen protegir el iaio de la xiqueta | Agències

 

La Fiscalia Provincial de València ha sol·licitat que es nomene un representant de la Generalitat com a tutor legal d’una xiqueta de huit anys que –presumptament– va patir agressions sexuals per part del seu iaio quan tenia només sis anys. El Ministeri Públic ha fet la petició durant la celebració del juí de dimarts passat en estimar que els pares de la menor estaven tractant d’«endolcir» l’actuació del iaio i buscar la seua absolució.

 

El tribunal va decidir suspendre la vista després de la petició de la representant de l’acusació pública, per a protegir els interessos de la menor (un interés superior al dret de l’acusat i dels progenitors a no col·laborar amb l’esclariment dels fets).

 

En la vista jutjaven a l’home, acusat d’agredir sexualment a la seua neta en diferents ocasions quan tenia a només sis anys. A més, li deia a la víctima que sos pares la castigarien si explicava alguna cosa. La menuda va acabar explicant els fets a una professora, que els va exposar a un servici d’atenció psicològica de menors de la Generalitat i que va acabar fent la denúncia.

 

En el juí es va invalidar la gravació de la menor acusant al iaio (fet habitual per a que el xiquet no s’haja d’enfrontar a l’agressor), ja que no s’havia produït acompanyada d’un psicòleg i sense els pares, que pogueren condicionar-la.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.

Ábalos demana al Congrés reconsiderar el rebuig a la seua indemnització

L'exdiputat ha sol·licitat a la Mesa del Congrés que revise la seua negativa a concedir-li la indemnització per cessament, que rondaria els 52.000 euros. Al·lega una vulneració 'flagrant' dels seus drets passius

Estudi de la UPV proposa com controlar filtracions en excavacions profundes

Investigadors del IIAMA-UPV presenten solucions per a atallar filtracions imprevistes en excavacions profundes i advoquen per plans de monitoratge continu per a previndre fallades.

Quatre trens d’Euromed i Intercity afectats pel tancament ferroviari per vent

El tancament entre Catalunya i la Comunitat Valenciana, vigent d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes, afecta a tres Euromed i un Intercity. Renfe permet canvis o anul·lacions sense cost.

Es tanca hui el trànsit de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana pel vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat hui entre les 11.00 i les 16.00 per ratxes molt fortes de vent avisades per AEMET. L'afectació podrà variar segons evolucione el temporal, segons Adif.

Més de 1.900 metges van demanar ajuda per trastorns mentals i addiccions en 2023-2024

El Paime va atendre 1.933 metges entre 2023 i 2024: el 85% per trastorn mental i el 15,1% per addiccions. Les consultes per drogues es van duplicar i es marca màxim des de 2011

Ha sigut rescatat un jove de 20 anys que quasi s’ofega després de caure embriac al port d’Alacant

Un jove de 20 anys ha sigut rescatat amb símptomes d'hipotèrmia i esgotament després de caure de matinada al port d'Alacant en estat d'embriaguesa. Va ser traslladat a l'Hospital General Doctor Balmis i continua recuperant-se.

La Generalitat nomena un xofer per al expresident Carlos Mazón

El Diari Oficial publica el nomenament d'un conductor per al expresident, a proposta de Mazón i a l'empara de l'Estatut. PSPV i Compromís qüestionen el plus de quilometratge.