Demanen retirar la custòdia als pares d’una menor perquè creuen que estan protegint al violador

Ombra xiqueta

El fiscal creu que els pares volen protegir el iaio de la xiqueta | Agències

 

La Fiscalia Provincial de València ha sol·licitat que es nomene un representant de la Generalitat com a tutor legal d’una xiqueta de huit anys que –presumptament– va patir agressions sexuals per part del seu iaio quan tenia només sis anys. El Ministeri Públic ha fet la petició durant la celebració del juí de dimarts passat en estimar que els pares de la menor estaven tractant d’«endolcir» l’actuació del iaio i buscar la seua absolució.

 

El tribunal va decidir suspendre la vista després de la petició de la representant de l’acusació pública, per a protegir els interessos de la menor (un interés superior al dret de l’acusat i dels progenitors a no col·laborar amb l’esclariment dels fets).

 

En la vista jutjaven a l’home, acusat d’agredir sexualment a la seua neta en diferents ocasions quan tenia a només sis anys. A més, li deia a la víctima que sos pares la castigarien si explicava alguna cosa. La menuda va acabar explicant els fets a una professora, que els va exposar a un servici d’atenció psicològica de menors de la Generalitat i que va acabar fent la denúncia.

 

En el juí es va invalidar la gravació de la menor acusant al iaio (fet habitual per a que el xiquet no s’haja d’enfrontar a l’agressor), ja que no s’havia produït acompanyada d’un psicòleg i sense els pares, que pogueren condicionar-la.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.