14.1 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Els taxistes valencians cobren esta setmana la tarifa de Falles

 

L’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (AVACU) advertix als viatgers de taxi que durant esta setmana s‘aplica la tarifa de festius de Falles a pesar de no celebrar-se estes festes. Després de rebre diferents consultes en els últims dies, la Conselleria de Mobilitat ha informat que el calendari dels festius per a enguany es va fixar en el mes de gener i en eixe moment no es coneixia si s’anaven a poder celebrar o no les Falles en esta setmana, pel que es va establir la tarifa 2 des del 15 fins al 19 de març.

 

Per això, AVACU insta els usuaris que tinguen en compte que, al no haver pogut actualitzar els taxímetres, durant esta setmana s’està aplicant esta tarifa que suposa un lleuger increment respecte a la que es cobra en dies laborables.

 

De celebrar-se les festes en un altre moment de l’any, en principi es mantindria la tarifa 1 durant eixos dies, alguna cosa que l’entitat exigix a la Generalitat. «No acceptarem una nova tarifa 2 si es posposen les Falles i se celebren en un altre moment de l’any», advertix el president de l’entitat, Fernando Móner. 

 

AVACU

L’Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris és una associació sense ànim de lucre al servici dels consumidors que es dedica a fer activitats de formació, informació i defensa dels consumidors, l’objectiu fonamental dels que és la protecció dels drets dels consumidors.

 

AVACU és membre de la Confederació de Consumidors i Usuaris CECU, a través de la que està representada en el Consell de Consumidors i Usuaris (CCU).

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.