Tomás Gimeno va matar a Olivia el dia que va desaparéixer per asfíxia mecànica per sufocació

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 2 de Santa Cruz de Tenerife va registrar en passats dies l’informe mèdic forense definitiu de l’autòpsia realitzada a la xiqueta Olivia G.Z., la menor de sis anys el cos dels quals va ser trobat en el fons de la mar el 10 de juny de 2021 pel vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño.

El peritatge conclou que la xiqueta va morir de mort violenta, d’etiologia metge legal homicida, sent la causa fonamental d’aquesta compatible amb una asfíxia mecànica per sufocació i la causa immediata o última compatible amb un edema agut de pulmó.

La data de la mort de la xiqueta se situa entre les 19.54 i les 21.00 hores del 27 d’abril de 2021, el mateix dia de la desaparició de les dos germanes, suposadament assassinades pel seu pare, Tomás Gimeno, en l’actualitat desaparegut.

Les anàlisis de sang, líquid pericardíac i contingut gàstric realitzats pels laboratoris forenses en mostres orgàniques de la xicoteta no van detectar cap presència de substàncies d’interés toxicològic.

 

Antecedents

 

Gimeno s’havia separat de la mare de les xiquetes, Beatriz Zimmermann, l’any anterior, després de mantindre una llarga relació. Segons l’acte judicial fet públic el 12 de juny, Gimeno va matar a les seues filles entre les 19.47 i les 21.00 hores d’aquell 27 d’abril, a la seua casa, en la localitat d’Igueste de Candelaria (est de Tenerife). La desaparició de les xiquetes va provocar una commoció a l’illa. Les perquisicions, liderades per la Guàrdia Civil, es van centrar en els primers dies en terra ferma.

Al cap de poc, les perquisicions es van centrar en la mar, atés que la nit del 27 d’abril Tomás Gimeno havia sigut vist entrant i eixint a bord del seu vaixell d’esbarjo d’un moll esportiu de Santa Cruz de Tenerife. La incorporació a la cerca del vaixell oceanogràfic Ángeles Alvariño, va permetre que el 10 de juny es trobara l’àncora de l’embarcació de Gimeno amb dos bosses d’esport lligades: en una estava el cos de la xicoteta Olivia; en l’altra, presumiblement, havia estat el d’Anna. Aquesta última, no obstant això, estava oberta i buida en el moment de la seua troballa.

Últimes notícies

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.