La UE reconeix la singularitat d’Espanya i permetrà que baixe el preu de l’electricitat

El president del Govern, Pedro Sánchez, en una roda de premsa conjunta amb el primer ministre de Portugal, António Costa, ha subratllat que “avui els líders europeus hem donat una reposada eficaç i urgent a una situació que estan sofrint els nostres ciutadans i ciutadanes des de fa mesos i que la crisi a Ucraïna ha agreujat fins a fer-la insostenible. Avui, per fi, hem assumit la nostra responsabilitat i hem donat una solució conjunta a una demanda que els europeus porten reclamant des de fa temps”. Com ha destacat Pedro Sánchez, la mesura, “excepcional i temporal, no suposa subvencions al gas, ni distorsiona els incentius per a les energies netes, ni els fluxos d’electricitat entre països”. Per això, la mesura no distorsiona el mercat europeu d’electricitat.

En l’actualitat, el preu diari del mercat majorista de l’electricitat, el marquen les centrals que utilitzen gas. Per ells, el Govern d’Espanya, de manera temporal, establirà un preu de referència al gas que s’utilitza per a produir d’electricitat que serà substancialment més baix que el que l’actual. Com el gas marca el preu diari de l’electricitat, amb aquesta mesura, baixaran els preus de la factura de la llum als consumidors.

Els alts preus de l’energia tenen un impacte cada vegada més negatiu en els ciutadans i les empreses, que s’ha vist agreujat per l’agressió militar russa contra Ucraïna. Per això, Espanya lidera el debat en l’àmbit europeu des de setembre de 2021 per a acordar solucions que repercutisquen directament en un descens significatiu en el preu de la factura que paguen els consumidors.

Ucraïna, assumptes econòmics i exteriors, Brúixola estratègica i COVID-19

El primer dia del Consell Europeu, al costat dels caps d’Estat i de Govern, ha participat el president dels EUA, Joe Biden que, en el seu primer viatge a Europa des de l’inici de la invasió d’Ucraïna per part de la Federació Russa, ha volgut enviar un missatge d’unitat i cooperació entre la UE i els EUA El president d’Ucraïna, Volodímir Zelensky, ha participat també per videoconferència per a explicar el desenvolupament de la invasió del seu país.

Els 27 han acordat continuar amb l’ajuda financera i l’assistència humanitària als refugiats, que ja superen els 3,7 milions, a més de prop de 7 milions desplaçats dins del país. Per això, els països ampliaran l’ajuda humanitària als països fronterers d’Ucraïna, que està rebent a la major part de ciutadans que fugen de la guerra, i crearan un Fons Fiduciari de Solidaritat amb Ucraïna. Espanya, compromesa amb els refugiats, continua amb la seua labor d’acolliment en els tres centres habilitats per a això i ha compromés l’enviament d’una altra partida d’armament defensiu i ofensiu perquè la població ucraïnesa defensi la llibertat de país.

Els caps d’Estat i de Govern han abordat temes de seguretat i defensa dels Estats membres, especialment el tema de la Brúixola estratègica, que ha estat aprovat aquesta setmana pels ministres del ram. Sobre el COVID-19, els líders han abordat temes de coordinació per a combatre la pandèmia, amb especial recalcament en la solidaritat internacional.

Sobre relacions exteriors de la Unió Europea, els 27 han preparat la pròxima Cimera UE-Xina i la situació a Bòsnia i Hercegovina. “Avui els líders hem estat a l’altura de les circumstàncies i hem acordat unes conclusions que ens permeten finalment adoptar mesures immediates per a fer front a una situació insostenible. Ha estat un gran assoliment per a Europa i per al nostre país. Però la tasca no conclou aquí. Ara cal continuar treballant en les mesures i solucions a mitjà i llarg termini que Europa necessita”, ha conclòs el president del Govern.

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.