Un potent terratrémol al Marroc es nota en la meitat sud d’Espanya

La recent activitat sísmica originada al Marroc no sols s’ha sentit en el seu territori, sinó que la seua ona expansiva ha creuat davanteres, afectant gran part del sud de la península Ibèrica. A través de les xarxes socials, residents de diverses ciutats, com Sevilla, Màlaga, Huelva i altres llocs més enllà d’Andalusia, van compartir la seua experiència durant el tremolor.

L’Institut Geogràfic Nacional ha confirmat estos moviments en el nord del Marroc, l’impacte del qual s’ha estés cap a regions ibèriques. Malgrat el rebombori inicial, el sisme es va percebre de manera lleu a Espanya, sense danys significatius reportats fins al moment.

És rellevant destacar que recents terratrémols de menor magnitud també han sigut registrats en zones com Cadis i Còrdova.

El Marroc, d’altra banda, ha reportat situacions més crítiques, amb ensulsiades en àrees com Oukaimeden, a la província d’Al Haouz. Les autoritats estan treballant activament per a garantir la seguretat dels seus ciutadans.

S’ha especulat que este sisme va poder haver-se percebut també a Portugal i en altres zones de la Península.

Consells davant un terratrémol

  • Roman en el teu lloc: Evita córrer cap a les eixides. Si estàs en un edifici, roman allí.
  • Refugia’t sota estructures sòlides: Un marc de porta o una taula resistent poden protegir-te d’objectes en caiguda.
  • Cobrix el teu cap i coll: Utilitza els teus braços per a protegir-te.
  • Evita finestres i zones amb objectes que puguen caure: Allunya’t d’espills, llums i altres objectes que puguen resultar perillosos.
  • Roman informat: Una vegada que el tremolor haja cessat, busca fonts de notícies de confiança per a estar al corrent de la situació i de possibles rèpliques.
  • Estes mesures de precaució poden fer la diferència en moments crítics, protegint la teua vida i la dels qui t’envolten.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.