5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Un potent terratrémol al Marroc es nota en la meitat sud d’Espanya

La recent activitat sísmica originada al Marroc no sols s’ha sentit en el seu territori, sinó que la seua ona expansiva ha creuat davanteres, afectant gran part del sud de la península Ibèrica. A través de les xarxes socials, residents de diverses ciutats, com Sevilla, Màlaga, Huelva i altres llocs més enllà d’Andalusia, van compartir la seua experiència durant el tremolor.

L’Institut Geogràfic Nacional ha confirmat estos moviments en el nord del Marroc, l’impacte del qual s’ha estés cap a regions ibèriques. Malgrat el rebombori inicial, el sisme es va percebre de manera lleu a Espanya, sense danys significatius reportats fins al moment.

És rellevant destacar que recents terratrémols de menor magnitud també han sigut registrats en zones com Cadis i Còrdova.

El Marroc, d’altra banda, ha reportat situacions més crítiques, amb ensulsiades en àrees com Oukaimeden, a la província d’Al Haouz. Les autoritats estan treballant activament per a garantir la seguretat dels seus ciutadans.

S’ha especulat que este sisme va poder haver-se percebut també a Portugal i en altres zones de la Península.

Consells davant un terratrémol

  • Roman en el teu lloc: Evita córrer cap a les eixides. Si estàs en un edifici, roman allí.
  • Refugia’t sota estructures sòlides: Un marc de porta o una taula resistent poden protegir-te d’objectes en caiguda.
  • Cobrix el teu cap i coll: Utilitza els teus braços per a protegir-te.
  • Evita finestres i zones amb objectes que puguen caure: Allunya’t d’espills, llums i altres objectes que puguen resultar perillosos.
  • Roman informat: Una vegada que el tremolor haja cessat, busca fonts de notícies de confiança per a estar al corrent de la situació i de possibles rèpliques.
  • Estes mesures de precaució poden fer la diferència en moments crítics, protegint la teua vida i la dels qui t’envolten.

Últimes notícies

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Intervinguts 2.005 quilos de cocaïna camuflats en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València. Hi ha quatre detinguts i es desarticula una xarxa.

Baixen de forma generalitzada les mínimes i Fontanars dels Alforins marca -3,6°

Les mínimes han baixat en tota la Comunitat Valenciana. Fontanars dels Alforins ha registrat -3,6°, seguida d'Ademuz i Villena, mentres el litoral s'ha mantingut més temperat.

Detinguda una parella a València per presumpta agressió sexual a la filla d’ella

La Policia Nacional va detindre a València a una dona i a la seua parella com a presumptes autors d'una agressió sexual a la filla d'ella. El jutjat els va deixar en llibertat amb una orde d'allunyament de la menor, que ara té huit anys.

Pérez Llorca arriba a la investidura i assegura que buscarà estabilitat

El candidat del PP ha defés a la seua arribada a les Corts que la Comunitat necessita 'moltíssima estabilitat' i que això buscarà. Evita confirmar un acord amb Vox i remet a l'hemicicle, on el seu discurs marcarà el sentit del vot.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. La Policia ha recuperat més de 5.800 euros.

El bebé rinoceront del Bioparc València comença a explorar l’exterior i ja es pot votar el seu nom

La cria de rinoceront blanc de tres setmanes avança en la seua aclimatació i comença a reconéixer l'àrea exterior visible al públic. El parc obri una votació en línia per a triar entre Kairu, Meru i Dikembe.

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.