Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

El regidor socialista a l’ajuntament de Redován Antonio Marcos Hernández ha denunciat a l’edil del PP Ramón López Escarabajal per suposades amenaces i un intent d’agressió al final del ple municipal celebrat el passat 26 de març. Els fets s’han posat en coneixement de la Guàrdia Civil mitjançant una denúncia presentada dies després de la sessió.

Segons s’arreplega en la denúncia registrada en la caserna de la Guàrdia Civil de Callosa de Segura este dimarts 31 de març, el regidor del PSPV relata que, una vegada alçada la sessió plenària, López Escarabajal va començar a dirigir-li insults de manera reiterada. Hernández admet que va respondre amb altres insults, la qual cosa va elevar la tensió entre els dos edils després del debat polític desenrotllat en el saló de plens.

Escalada de tensió després del ple a Redován

El denunciant sosté que, després d’eixe encreuament de desqualificacions, el regidor popular realitze un intent d’agressió física que no va arribar a consumar-se gràcies a la intervenció d’altres regidors del PP i d’agents de la policia local presents en el lloc. Esta actuació hauria evitat que l’enfrontament verbal derivara en un xoc directe entre els dos càrrecs públics.

Sempre segons l’escrit presentat davant la Guàrdia Civil, l’episodi no va acabar a l’interior de l’ajuntament. El socialista afirma que, ja al carrer, l’edil del PP li va proferir una amença directa amb la frase ‘vaig per tu’, la qual cosa hauria incrementat la seua sensació d’inseguretat i motivat en part la decisió d’acudir a la caserna per a deixar constància formal del succeït.

En la denúncia, Hernández sol·licita que s’adopten les mesures que es consideren oportunes per a salvaguardar la seua seguretat personal després de l’ocorregut. Així mateix, remarca que durant el ple no va mantindre, segons la seua versió, ‘cap mena de debat amb este senyor’, per la qual cosa interpreta que ‘l’odi i l’animadversió ja la portava’ el regidor popular abans de la sessió. Amb això pretén subratllar que l’enfrontament no hauria sigut fruit d’un xoc puntual d’opinions en el debat municipal, sinó d’una actitud prèvia.

A raiz d’estos fets,

el secretari d’Organització del PSPV-PSOE, Vicent Mascarell, ha difós un comunicat en el qual exigix al president Juanfran Pérez Llorca que condemne la presumpta agressió. A més, reclama a la direcció del PP que procedisca al cessament de López Escarabajal de tots els seus càrrecs i que se li expulse del partit, en considerar incompatible este comportament amb la responsabilitat institucional.

Per part seua,

fonts del PP d’Alacant consultades han declinat de moment valorar el contingut de la denúncia o oferir una versió alternativa de l’ocorregut, de manera que, a l’espera de la seua postura oficial, només consta ara com ara el relat aportat pel regidor socialista en el seu escrit davant la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.