26.8 C
València
Diumenge, 28 setembre, 2025

València suspén classes en centres de zones inundables i pedanies per la dana

L’Ajuntament de València suspendrà este dilluns les classes en els centres situats en zones inundables i en diverses pedanies afectades per la dana del 29 d’octubre passat, davant l’activació de l’alerta taronja per fortes pluges i l’avís roig de Aemet en el litoral. La mesura s’acompanya del tancament de parcs, jardins i cementeris i de la suspensió de l’activitat esportiva a l’aire lliure. A la resta de centres educatius se’ls recomana traslladar qualsevol activitat exterior a espais interiors per a garantir la seguretat.

Amb estes decisions es pretén reduir riscos en els accessos als col·legis, evitar desplaçaments per àrees susceptibles de negar-se i minimitzar incidents per vent o acumulació d’aigua. Les famílies hauran de seguir els canals habituals dels seus centres per a conéixer canvis d’última hora i reorganitzar la jornada, mentres els servicis municipals treballen en prevenció i seguiment de la situació.

Centres sense classe

Els centres educatius situats en zones inundables que no tindran classe este dilluns 29 de setembre són: CEIP Camí de l’Horta Benimàmet-Beniferri, CEIP José Senent Masarrochos, IES Isabel de Villena València, CEIP Vicente Blasco Ibáñez València, Escola Privada de Música del Palmar Palmar (El), Escola Privada de Música Agrupació Musical Masarrochos i Centre Estranger València Montessori School València.

En les pedanies afectades per la dana del 29 d’octubre passat, els centres que també tancaran són: Centre Privat La nostra Senyora del Rosari València, CEIP Forn d’Alcedo Forn De Alcedo, CEIP Pare Manjón València, Escola Privada de Música Santa Cecilia Castellar-Oliveral, Escola Privada de Música C.Instr. Musical Castellar-oliveral, IES El Ravatxol Castellar-Oliveral, CEIP Castellar- Oliveral Castellar-Oliveral, Centre Priv. Ed. Inf. 1r Cicle Sambori-La Torre València, Centre Privat FP Cf folgado València, CEE PÚB. Rosa Llácer Castellar-Oliveral, Centre Priv. Ed. Inf. 1r Cicle Formiguetes Castellar-Oliveral i Escola Privada de Música Sedajazz València.

Avisos i recomanacions

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral nord de Castelló este diumenge i en el litoral de la província de València el dilluns, amb acumulats que poden aconseguir 180 l/m² en tres o quatre hores en la zona castellonenca i en dotze hores en la valenciana. A Castelló, l’avís roig regix des de les 20.00 d’este diumenge fins a les 8.00 de demà dilluns, amb possibilitat de 80 l/m² en una hora i 180 l/m² en dotze hores, quantitats que podrien concentrar-se en tot just 3 o 4 hores. El dilluns seguirà actiu l’avís roig en el litoral nord de Castelló i s’estendrà al litoral nord i sud de València, per acumulats de 60 l/m² en una hora i 180 l/m² en dotze hores.

Per a este diumenge, també està actiu el nivell taronja per pluges i tempestes a l’interior de València, i el nivell groc a l’interior de Castelló. El dilluns hi haurà nivell taronja per pluges a l’interior i litoral sud de Castelló, interior de València i interior i litoral nord d’Alacant, i nivell groc en el litoral sud d’Alacant.

Des de la Secretaria Autonòmica d’Emergències i Interior es diu a la precaució i a informar-se per fonts oficials sobre previsions i evolució de l’episodi. La Generalitat va emetre un avís especial, va activar el pla enfront d’inundacions i va alertar a municipis i organismes de Seguretat i Emergències. Es demana col·laboració, difusió de la informació i mesures d’autoprotecció: mantindre’s al corrent dels avisos, limitar desplaçaments i evitar activitats a l’aire lliure quan no siguen imprescindibles, especialment en àrees inundables. Davant qualsevol emergència, el telèfon 112 és la referència.

Últimes notícies

És-Alert alerta de risc d’inundacions a València i nord de Castelló per pluges intenses

És-Alert va enviar a les 15.28 un avís a mòbils per risc d'inundacions en el litoral nord de Castelló i a la província de València. Aemet activa nivell roig per pluges de fins a 180 l/m² en quatre hores, amb inici a les 20.00 a Castelló i a les 4.00 a València.

Col·lapse de trànsit a Alacant per una amenaça de bomba en un punt de votació de Moldàvia

Un avís anònim va activar un ampli dispositiu i va obligar a tallar l'avinguda d'Elx durant prop de 90 minuts. Els artificiers van confirmar que es va tractar d'una falsa alarma.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges en el litoral de Castelló i València

Aemet activa el nivell roig per precipitacions molt intenses: fins a 180 l/m² i pics de 80-60 l/h segons zones. Emergències demana precaució i València suspén classes en àrees inundables.

Marcelino iguala la millor ratxa de victòries a casa del Vila-real

El Vila-real encadena huit triomfs seguits en LaLiga com a local després de véncer a l'Athletic Club, igualant la seua millor marca històrica, també amb Marcelino. La sèrie enllaça el final del curs passat amb l'inici de l'actual i sosté a l'equip en la zona alta.

Pluja i retrobaments a Mestalla: València i Oviedo busquen un impuls

Vint-i-cinc anys després, l'Oviedo torna a Mestalla en un partit condicionat per l'alerta de pluges i la urgència de punts. El València aspira a escalar; els asturians, a eixir del descens.

Cort de l’avinguda d’Elx per una amenaça de bomba en un col·legi electoral per a la diàspora moldava

La Policia Nacional va tallar durant uns 90 minuts l'avinguda d'Elx per un avís anònim de bomba en un hotel habilitat com a col·legi electoral de Moldàvia. Després de la inspecció dels artificiers, es va confirmar que era un fals avís i es va reobrir el trànsit.

Mor un home de 54 anys en un xoc entre cotxe i moto en la CV-800 a Xixona

Un home de 54 anys ha mort després d'un xoc entre un cotxe i una moto en el quilòmetre 21 de la CV-800, a Xixona. Un helicòpter medicalitzat va acudir, però no va poder reanimar-lo.

València suspén classes en zones inundables i pedanies per alerta taronja

L'Ajuntament suspén este dilluns les classes en centres de zones inundables i pedanies per l'alerta taronja per pluges. Es tanquen parcs, jardins i cementeris i es paren les activitats esportives a l'aire lliure.