Cort de l’avinguda d’Elx per una amenaça de bomba en un col·legi electoral per a la diàspora moldava

La Policia Nacional va tallar durant prop de 90 minuts un dels principals accessos a Alacant, l’avinguda d’Elx, després d’un avís anònim de bomba en un hotel del sud de la ciutat habilitat com a col·legi electoral per a les eleccions parlamentàries de Moldàvia. L’avís es va rebre entorn de les 12.45 i el tall es va mantindre fins a poc després de les 14.15, la qual cosa va generar llargues retencions tant en el centre urbà com en els accessos de la N-332.

El tancament va afectar la façana litoral sud, un eix amb alta densitat de trànsit en cap de setmana, i va obligar a desviar vehicles mentres es realitzaven les comprovacions. La incidència es va produir en plena jornada de votació, per la qual cosa l’accés d’electors a la seu va poder veure’s retardat fins a la reobertura, una conseqüència habitual quan s’activen els protocols de seguretat en avisos d’este tipus.

Dispositiu de seguretat

L’operatiu va mobilitzar a Policia Local, bombers i servicis sanitaris, amb el suport dels artificiers de la Policia Nacional, que van inspeccionar l’edifici i el seu entorn fins a descartar la presència d’explosius. Confirmada la falsa alarma, es va restablir la circulació i el trànsit va anar recuperant la normalitat de manera progressiva.

El punt de votació havia sigut habilitat pel Consolat de Moldàvia a Barcelona en un hotel de l’àrea sud d’Alacant per a facilitar el dret al vot dels residents a la província i d’altres pròximes del sud-est peninsular. L’elecció d’un emplaçament hoteler permet concentrar servicis i espais d’espera, una cosa útil en jornades amb afluència sostinguda de ciutadans de la diàspora.

Moldàvia, país limítrof amb una de les zones d’Ucraïna més afectades per la guerra amb Rússia, celebra uns comicis que es consideren clau per a orientar la seua política exterior durant els pròxims anys. Dins del país s’han instal·lat 1.943 taules de votació, incloses 12 per a la regió separatista de Transnístria, i a l’estranger funcionen 301 col·legis electorals, un d’ells a Alacant. L’incident, resolt sense troballes, es va produir en eixe context i va afegir pressió al dispositiu logístic de la jornada, encara que la votació va poder continuar després de la normalització de l’entorn.

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.