Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant este diumenge en l’extinció de l’incendi industrial declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, on el foc s’ha propagat ràpidament per tota la nau i ha generat una important columna de fum que ha obligat a dictar recomanacions a la població.

Segons han informat fonts del propi Consorci, en la zona intervenen en estos moments cinc dotacions de bombers i dos unitats de comandament. Estos equips s’han mantingut operatius durant la nit per a controlar el foc i evitar que es revifique en punts ja extingits.

L’incendi s’ha originat al voltant de les 17.45 hores de dissabte, per causes que encara es desconeixen. Les primeres flames s’han estés amb molta rapidesa i han provocat una propagació generalitzada per tota la nau industrial dedicada al reciclatge.

Davant d’esta situació, els bombers se centren ara a evitar que el foc puga afectar altres empreses pròximes al recinte sinistrat. La presència de materials combustibles en este tipus d’instal·lacions complica les tasques, per la qual cosa els efectius han mantingut un dispositiu ampliat per a reforçar la seguretat a l’entorn.

Per la gran quantitat de fum generat per la combustió de materials de la planta, el Centro de Coordinación de Emergencias ha activat dissabte la Situación 0 del Plan Territorial de Emergencias de la Comunidad Valenciana (PTECV). Esta situació s’aplica quan un incident pot afectar la població o el medi ambient, encara que siga de forma limitada, i obliga a reforçar la vigilància i la informació pública.

Recomanacions per fum a la població

Davant la intensitat del fum i la seua possible afectació a zones habitades, Emergencias 112 ha recordat en les seues xarxes socials diverses recomanacions de protecció. Entre elles, ha demanat a la ciutadania que romanga en interiors el màxim temps possible mentres persistisquen les emissions.

Així mateix, Emergencias 112 ha insistit en la necessitat de mantindre tancades portes i finestres, així com qualsevol entrada d’aire des de l’exterior, per a reduir l’entrada de fum a les vivendes i locals. També ha recomanat reduir l’activitat física, tant en exteriors com en interiors, per a minimitzar l’exposició als possibles contaminants presents en l’aire.

Les autoritats han assenyalat que estes mesures s’han emés de forma preventiva, davant la naturalesa dels materials que es cremen en la planta de reciclatge i la quantitat de fum generada. Mentres continuen les tasques d’extinció i control, es preveu mantindre actives estes indicacions fins que millore la qualitat de l’aire a la zona.

Últimes notícies

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.