24.9 C
València
Dimecres, 27 agost, 2025

Wikipaella vol «fer les paus» amb Jamie Oliver, el xef britànic que cuinà una paella amb xoriço

Jamie Oliver

Wikipaella proposa enviar-li cartes al xef britànic | Getty Images / Tetra Images RF / Tetra Images

 

Wikipaella, «l’associació sense ànim de lucre per al coneixement i reconeixement de les autèntiques paelles», amb motiu del llançament del segell de la paella, ha posat en marxa una campanya de mobilització. L’objectiu d’esta és que els espanyols i amants de la gastronomia utilitzen el seu nou segell per a enviar-li una carta al britànic Jamie Oliver, el xef que va fer una paella amb xoriço, amb la que «fer les paus» i convidar-li a cuinar una paella valenciana clàssica en lloc de la seua controvertida paella.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre traurà al mercat el divendres que ve, 11 d’octubre, un segell de correus dedicat a la paella. L’emissió forma part de la sèrie ‘Amèrica Unió Postal de les Amèriques, Espanya i Portugal’ dedicat als menjars tradicionals. Es tracta d’un segell d’1,5 euros del que s’emetrà una tirada de 180.000 exemplars i estarà a la venda fins al 31 de desembre de 2021.

 

En este context, l’associació per al coneixement i reconeixement de les «autèntiques paelles» ha posat a la disposició del públic una carta redactada en anglés amb to conciliador dirigida a Jamie Oliver, ha explicat Wikipaella en un comunicat.

 

Els usuaris només hauran d’emplenar-la amb els ingredients que utilitzen en sa casa per a elaborar la paella i enviar-li-la al xef britànic. D’esta manera, volen ajudar a Oliver a «entendre que, quan parlem de Paella en València, entenem que no hi ha una única recepta, però sí uns ingredients únics». Al mateix temps, Wikipaella busca reconciliar-se amb ell. «No se’ns ocorre un millor ús que donar-li al nou segell de la Paella».

 

El desacord es remunta al 4 d’octubre de 2016, quan Jamie Oliver va publicar un tuit amb una recepta de la seua versió de paella amb xoriço. «El comentari, en el seu moment, va desfermar una tempesta de crítiques, mems i insults, per part de la comunitat tuitera espanyola. Des d’eixe moment, el xef britànic, que va reconéixer haver rebut, fins i tot, amenaces de mort, i els usuaris de la xarxa espanyols, no han arribat a un enteniment», ha lamentat Wikipaella.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dimecres de pluges molt fortes a Castelló i temperatures sense canvis

Jornada marcada per ruixats molt intensos a Castelló, amb probabilitat de graníssol gran a l'interior nord i pluges fortes en el litoral nord. Vents variables i termòmetres estables; el dijous persistiran les tempestes a l'interior castellonenca i farà més calor en el sud d'Alacant.

Un sisme de magnitud 2,5 sacseja Montserrat de matinada

Un sisme de 2,5 amb epicentre al nord-oest de Montserrat es va registrar a les 4.04 i a 5 km de profunditat. Es va percebre en la localitat i en Calicanto, a Chiva.

Montserrat registra un terratrémol de magnitud 2,5 durant la matinada

Un sisme de magnitud 2,5 va sacsejar Montserrat a les 4.04, amb epicentre al nord-oest i a 5 km de profunditat. Es va sentir també a la urbanització de Calicanto, a Chiva.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges intenses i graníssol este dimecres

L'interior nord de Castelló activa l'avís taronja des de les 12.00 per pluges de fins a 40 l/m² i graníssol gran. Hi haurà més alertes a Aragó, Catalunya i altres regions.

La Tomatina de Buñol celebra la seua edició 78 amb 120.000 quilos i 22.000 participants

Buñol viu este dimecres la Tomatina número 78: una hora de batalla festiva amb 120.000 quilos de tomaques i un aforament de 22.000 persones.

Dos detinguts a València per agredir a un ‘gorrilla’ que va morir dies després

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens de 21 anys per l'agressió a un aparcacoches que va morir quatre dies després a Picanya. Els fets van ocórrer després d'un atropellament amb fugida enfront de l'Hospital General de València.

El Govern nomena a Zulima Pérez comissionada per a la reconstrucció després de la dana

El Consell de Ministres aprova el nomenament de Zulima Pérez com comissionada per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana. Substituïx a José María Ángel, que va dimitir per la polèmica sobre la seua titulació.

Alacant lidera les màximes del dimarts en la Comunitat: 36,6 a Villena i 36 a Elx i el Pinós

Alacant va registrar les temperatures més altes del dia en la Comunitat Valenciana. Villena va arribar a 36,6 graus i Elx i el Pinós van marcar 36, segons Aemet.