El xef valencià Quique Dacosta demana «llibertat» en la recepta per a cuinar la paella

Quique Dacosta | Diputació de Valencia

 

L’estrela internacional de la cuina, Quique Dacosta, ha demanat llibertat per a fer la paella en altres parts del món. És com s’ha pronunciat este popular xef valencià, en una entrevista en el periòdic ‘El País’ on assegura que la paella té «tota una sèrie de receptes» i «hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix». 

 

Les declaracions han alçat certa polèmica, ja que el plat valencià per excel·lència, després de conseguir tindre un emoji en Whatsapp, aspira a convertir-se en Patrimoni de la Humanitat, en una candidatura que està recolzant el mateix Ajuntament de València. 

 

En concret, a les preguntes del periodista sobre si la paella és un plat maltractat, el xef ha respost que «la paella té una sèrie de receptes, encara que hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix. En origen ha de ser autèntica; fora, un acte de festivitat elaborat baix alguns paràmetres». 

 

A més el xef continua: «em faria pena que un home en Texas o en el DF no volguera fer paella perquè no té caragols o conill. Cuidem el receptari popular i, al mateix temps, deixem llibertat a l’hora de cuinar paella».

 

 

De la mateixa manera, preguntat sobre si una volta conseguit l’èxit, ha de seguir cuinant paelles, el cuiner respon que «ningú pot avorrir-se fent una paella amb fusta de taronger en el centre de Londres».

 

En el centre de la polèmica

Precisament, en les últimes setmanes, Dacosta ha estat en el centre de la polèmica, després de criticar a l’Ajuntament de València per col·locar un contenidor en la porta del seu restaurant.  

 

La sorpresa, i la indignació del premiat xef, han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.

El PP defén com a àmbit privat la votació de la confraria de Sagunt que exclou a les dones

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a rebutjar la participació de dones en les processons de Setmana Santa. El PP defén que és una decisió privada, mentres PSPV i Compromís la consideren un veto discriminatori.

Pérez Llorca demana resoldre l’exclusió de les dones en la Setmana Santa de Sagunt

Juanfran Pérez Llorca defén que l'exclusió de les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha de solucionar-se, apel·lant al diàleg i a la igualtat.

Minut de silenci en la Generalitat per l’assassinat de la xiqueta Ainhara a Torrevieja

La Generalitat i les principals institucions valencianes guarden un minut de silenci en repulsa per l'assassinat de la xiqueta Ainhara, presumptament lligada a un cas de violència vicària a Torrevieja.

Pérez Llorca enaltix el virtuosisme de Rafael Serrallet després del seu Grammy Llatí 2025

Juanfran Pérez Llorca reconeix el virtuosisme, la personalitat artística i el compromís social de Rafael Serrallet, primer músic valencià a aconseguir un Grammy Llatí.

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a vetar a les dones en les processons

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha rebutjat de nou l'entrada de dones, després d'una votació amb àmplia majoria en contra, la qual cosa posa en risc la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i obri la porta a una possible batalla judicial.