16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El xef valencià Quique Dacosta demana «llibertat» en la recepta per a cuinar la paella

Quique Dacosta | Diputació de Valencia

 

L’estrela internacional de la cuina, Quique Dacosta, ha demanat llibertat per a fer la paella en altres parts del món. És com s’ha pronunciat este popular xef valencià, en una entrevista en el periòdic ‘El País’ on assegura que la paella té «tota una sèrie de receptes» i «hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix». 

 

Les declaracions han alçat certa polèmica, ja que el plat valencià per excel·lència, després de conseguir tindre un emoji en Whatsapp, aspira a convertir-se en Patrimoni de la Humanitat, en una candidatura que està recolzant el mateix Ajuntament de València. 

 

En concret, a les preguntes del periodista sobre si la paella és un plat maltractat, el xef ha respost que «la paella té una sèrie de receptes, encara que hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix. En origen ha de ser autèntica; fora, un acte de festivitat elaborat baix alguns paràmetres». 

 

A més el xef continua: «em faria pena que un home en Texas o en el DF no volguera fer paella perquè no té caragols o conill. Cuidem el receptari popular i, al mateix temps, deixem llibertat a l’hora de cuinar paella».

 

 

De la mateixa manera, preguntat sobre si una volta conseguit l’èxit, ha de seguir cuinant paelles, el cuiner respon que «ningú pot avorrir-se fent una paella amb fusta de taronger en el centre de Londres».

 

En el centre de la polèmica

Precisament, en les últimes setmanes, Dacosta ha estat en el centre de la polèmica, després de criticar a l’Ajuntament de València per col·locar un contenidor en la porta del seu restaurant.  

 

La sorpresa, i la indignació del premiat xef, han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.