14.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

El xef valencià Quique Dacosta demana «llibertat» en la recepta per a cuinar la paella

Quique Dacosta | Diputació de Valencia

 

L’estrela internacional de la cuina, Quique Dacosta, ha demanat llibertat per a fer la paella en altres parts del món. És com s’ha pronunciat este popular xef valencià, en una entrevista en el periòdic ‘El País’ on assegura que la paella té «tota una sèrie de receptes» i «hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix». 

 

Les declaracions han alçat certa polèmica, ja que el plat valencià per excel·lència, després de conseguir tindre un emoji en Whatsapp, aspira a convertir-se en Patrimoni de la Humanitat, en una candidatura que està recolzant el mateix Ajuntament de València. 

 

En concret, a les preguntes del periodista sobre si la paella és un plat maltractat, el xef ha respost que «la paella té una sèrie de receptes, encara que hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix. En origen ha de ser autèntica; fora, un acte de festivitat elaborat baix alguns paràmetres». 

 

A més el xef continua: «em faria pena que un home en Texas o en el DF no volguera fer paella perquè no té caragols o conill. Cuidem el receptari popular i, al mateix temps, deixem llibertat a l’hora de cuinar paella».

 

 

De la mateixa manera, preguntat sobre si una volta conseguit l’èxit, ha de seguir cuinant paelles, el cuiner respon que «ningú pot avorrir-se fent una paella amb fusta de taronger en el centre de Londres».

 

En el centre de la polèmica

Precisament, en les últimes setmanes, Dacosta ha estat en el centre de la polèmica, després de criticar a l’Ajuntament de València per col·locar un contenidor en la porta del seu restaurant.  

 

La sorpresa, i la indignació del premiat xef, han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El temporal de pluja del cap de setmana donarà pas el dilluns a una ona d’aire molt fred amb neu en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es preveuen pluges persistents i temporal marítim en el sud de València i nord d'Alacant. El dilluns entrarà aire àrtic i s'esperen nevades a l'interior amb descens tèrmic.

El Celta goleja 4-1 al València i deixa tocat a Corberán

El Celta va aprofitar els errors del València i va firmar un 4-1 en Balaídos amb doblet de Borja Iglesias. La derrota agreuja la sequera visitant i pressiona a Corberán.

El Celta castiga el València i complica el futur de Corberán (4-1)

El Celta va obrir 2026 amb un 4-1 al València que augmenta la pressió sobre Carlos Corberán. Els errors visitants i la lesió final de Julen Agirrezabala van marcar el partit.

Compromís condemna l’atac dels EUA a Veneçuela i demana resposta internacional

Compromís ha condemnat l'atac dels EUA a Veneçuela per contrari al dret internacional. La formació exigix resposta d'ONU, OEA i UE i reclama diàleg, diplomàcia i assistència consular.

Sevilla i Llevant es juguen oxigen en el Sánchez-Pizjuán

Sevilla i Llevant reprenen LaLiga en el Sánchez-Pizjuán amb urgències oposades: els de Almeyda miren cap amunt i el cuer busca reaccionar amb Luis Castro.

Pérez Llorca confia en una transició pacífica i a evitar represàlies a Veneçuela després de l’atac dels EUA

El president valencià expressa la seua preocupació per Veneçuela després de l'atac dels EUA i crida a una transició pacífica, amb focus en la protecció de les persones i els drets humans.

València Basket rep al Guernica en un examen urgent per a canviar la dinàmica

El València Basket rep al Lointek Guernica en la jornada 14 amb l'obligació de reaccionar després del 53-73 davant Saragossa. Podria debutar Yvonne Anderson; baixes de Romero i Carrera.

El València Basket s’agarra a la seua ratxa davant el Baxi Manresa malgrat el poc descans

El València rep al Baxi Manresa en el Roig Arena amb la inèrcia de diverses victòries seguides i una rotació completa per a gestionar un calendari atapeït.