El xef valencià Quique Dacosta demana «llibertat» en la recepta per a cuinar la paella

Quique Dacosta | Diputació de Valencia

 

L’estrela internacional de la cuina, Quique Dacosta, ha demanat llibertat per a fer la paella en altres parts del món. És com s’ha pronunciat este popular xef valencià, en una entrevista en el periòdic ‘El País’ on assegura que la paella té «tota una sèrie de receptes» i «hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix». 

 

Les declaracions han alçat certa polèmica, ja que el plat valencià per excel·lència, després de conseguir tindre un emoji en Whatsapp, aspira a convertir-se en Patrimoni de la Humanitat, en una candidatura que està recolzant el mateix Ajuntament de València. 

 

En concret, a les preguntes del periodista sobre si la paella és un plat maltractat, el xef ha respost que «la paella té una sèrie de receptes, encara que hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix. En origen ha de ser autèntica; fora, un acte de festivitat elaborat baix alguns paràmetres». 

 

A més el xef continua: «em faria pena que un home en Texas o en el DF no volguera fer paella perquè no té caragols o conill. Cuidem el receptari popular i, al mateix temps, deixem llibertat a l’hora de cuinar paella».

 

 

De la mateixa manera, preguntat sobre si una volta conseguit l’èxit, ha de seguir cuinant paelles, el cuiner respon que «ningú pot avorrir-se fent una paella amb fusta de taronger en el centre de Londres».

 

En el centre de la polèmica

Precisament, en les últimes setmanes, Dacosta ha estat en el centre de la polèmica, després de criticar a l’Ajuntament de València per col·locar un contenidor en la porta del seu restaurant.  

 

La sorpresa, i la indignació del premiat xef, han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.