10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El xef valencià Quique Dacosta demana «llibertat» en la recepta per a cuinar la paella

Quique Dacosta | Diputació de Valencia

 

L’estrela internacional de la cuina, Quique Dacosta, ha demanat llibertat per a fer la paella en altres parts del món. És com s’ha pronunciat este popular xef valencià, en una entrevista en el periòdic ‘El País’ on assegura que la paella té «tota una sèrie de receptes» i «hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix». 

 

Les declaracions han alçat certa polèmica, ja que el plat valencià per excel·lència, després de conseguir tindre un emoji en Whatsapp, aspira a convertir-se en Patrimoni de la Humanitat, en una candidatura que està recolzant el mateix Ajuntament de València. 

 

En concret, a les preguntes del periodista sobre si la paella és un plat maltractat, el xef ha respost que «la paella té una sèrie de receptes, encara que hi ha gent que diu que la recepta ni tan sols existix. En origen ha de ser autèntica; fora, un acte de festivitat elaborat baix alguns paràmetres». 

 

A més el xef continua: «em faria pena que un home en Texas o en el DF no volguera fer paella perquè no té caragols o conill. Cuidem el receptari popular i, al mateix temps, deixem llibertat a l’hora de cuinar paella».

 

 

De la mateixa manera, preguntat sobre si una volta conseguit l’èxit, ha de seguir cuinant paelles, el cuiner respon que «ningú pot avorrir-se fent una paella amb fusta de taronger en el centre de Londres».

 

En el centre de la polèmica

Precisament, en les últimes setmanes, Dacosta ha estat en el centre de la polèmica, després de criticar a l’Ajuntament de València per col·locar un contenidor en la porta del seu restaurant.  

 

La sorpresa, i la indignació del premiat xef, han vingut quan l’alcalde Joan Ribó, després de parlar en persona amb ell, li ha indicat que «no es pot encarregar d’eixes coses». I, davant d’això, Dacosta ha esclafit: «¿Si no t’encarregues dels problemes dels veïns i, a demés en este cas, emblemes de la ciutat, de què t’encarregues?».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.