27.6 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

Diumenge amb mal oratge i a l’espera de canvis importants la setmana que ve

Pluja

Este diumenge l’oratge empitjora però costarà que les temperatures baixen fort | Pixabay

L’oratge, de cara a esta segona jornada del cap de setmana, serà més mogut, després d’un dissabte on el sol ha sigut l’únic protagonista, juntament amb unes temperatures que han tornat a pujar molt arribant a uns valors gens típics per a finals de novembre. A pesar de tot, l’ambient càlid té els dies comptats.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

De moment el diumenge s’iniciarà variable, amb núvols que fins i tot podran deixar algunes pluges. No parlarem d’arruixons, sinó de pluges febles i disperses que arribaran a qualsevol punt del territori valencià. 

 

Durant les hores centrals del dia els núvols no desapareixeran del tot, però sí que les clarianes i el sol aniran guanyant terreny. Però no ens confiem, ja que novament de vesprada el cel tornarà a tapar-se més i també tornaran estes pluges febles, que en este cas, seran més probables en les comarques de Castelló.

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre

Mapa de la previsió per a diumenge 1 de desembre | AEMET

Temperatures més baixes però encara atípiques

De moment, els termòmetres seguiran en la part alta respecte a la mitjana climàtica. Encara seguirem en valors per damunt de l’habitual, però les temperatures aniran a la baixa, sobretot les màximes.

 

En este sentit, les mínimes es mouran totes per damunt dels 0º, no hi haurà glaçades, i les més baixes s’enregistraran en l’interior, on es mouran entre els 5º i 10º, mentre que com més a la costa ens aproparem a valors entre els 9º i 14º.

 

Ara bé, les màximes baixaran clarament, de dos a quatre graus. En este cas els valors més alts no passaran dels 20º o 21º en la costa, entre València i Alacant, mentre que a la resta es mouran entre els 14º i 19º, puntualment més baixes en zones de muntanya.

 

 

Fred i pluja

Tot i els canvis d’este diumenge, la setmana vinent estarem pendents d’una borrasca que se situarà sobre les Illes Balears i que podria portar un canvi de temps molt notable en el territori valencià. Podríem estar davant d’un altre cas de gota freda, que ens portarà aiguats, temporal marítim, vent i una baixada dels termòmetres.

 

Al dia de hui, els models meteorològics no acaben de posicionar el centre de la pertorbació en el mateix lloc i això fa que el l’oratge previst canvie molt entre un model i l’altre. Els models que donen més precipitació apunten a que podria produir-se una bona regada, amb més de 100 litres o fins i tot 150 litres en alguns punts del territori. En canvi, altres models no donenestes quantitats tan abundants de precipitació. Caldrà seguir atentament l’evolució dels mapes per saber quin temps acabarà fent en València.

 

 

El que si és més evident és que el vent de llevant bufarà amb intensitat i també hi haurà temporal marítim, amb onatge alterat. A més, les temperatures cauran en picat i arribarà el fred i l’hivern de cop, amb un ambient que serà més propi de gener i de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.