27.4 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Oratge inestable, molt ventós i més gelat

Les fortes ventades poden provocar caigudes d’arbres. Alerta amb el vent d’este diumenge. | Redacció

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Al llarg de la jornada de dissabte el vent s’ha debilitat notablement, sobretot de vesprada, i les temperatures màximes s’han recuperat altra volta amb més sol, però no vos confieu. Este diumenge tornaran les fortes ventades, especialment en el nord i el sud, a on podrien arribar alguns arruixons dèbils al llarg del matí. En canvi, en la zona central és on esperem que el vent siga més fluix i també hi haja menys probabilitat d’arruixons. 

 

Mapa d'avisos per aquest proper diumenge

Mapa d’avisos per a demà diumenge| Aemet

 

Diumenge més inestable i més gelat

Al llarg de la nit de dissabte a diumenge i, durant les primeres hores, les temperatures es mantindran baixes i, de cara al migdia, baixaran un parell de graus a causa de l’augment dels núvols. Les màximes es mouran entre els 15º i 18º en la costa, mentres que en les serres de l’interior amb prou faena se superaran els 12ºC.

 

L’oratge d’este diumenge serà clarament diferent. Tindrem un cel molt més ennuvolat, acompanyat de més vent. Els núvols ja seran presents des de les primeres hores del matí i es mantindran compactes durant pràcticament tota la jornada.

 

Previsió de símbols per aquest proper diumenge

Previsió de símbols per al diumenge | Aemet

 

A pesar dels núvols, esperem poques precipitacions. Només al llarg del matí són probables alguns arruixons aïllats en les comarques de més al nord, com el Maestrat i els Ports, provinents del Sistema Ibèric. També de cara a la vesprada, alguns arruixons es podrien reproduir de forma dèbil en el litoral d’Alacant, però en principi serien molt puntuals, si és que arriben a donar-se. La cota de neu tornarà a baixar i se situarà cap als 1000 metres.

 

A més, el vent tornarà a ser el protagonista. Les ratxes podrien superar els 90 o 100 km/ h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts d’Alacant, amb moments que superaran també els 60 km/h.

 

La setmana seguirà ventosa i freda 

La temperatura es mantindrà en la banda baixa este dilluns, tant la mínima com la màxima. L’ambient serà més hivernal una altra volta i tot apunta a què la caloreta de la setmana passada ja no la recuperarem.

 

A més, no esperem precipitacions al llarg del primer tram la setmana que ve. Dimarts i dimecres és prou probable que domine el sol, amb alguns núvols prims i temperatures que seran molt similars a les d’estos dies.

 

Possibilitat de canvis destacables a finals de setmana

A pesar de tot, hem d’estar atents. Els mapes del temps ens comencen a indicar que, enl tram final de la setmana, podríem tindre una nova entrada d’aire gelat que pot portar-nos un ambient encara més hivernal i, potser, amb les primeres nevades en les serres interiors de Castelló i d’Alacant. Caldrà seguir la previsió de prop.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.