16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket es va imposar 101-65 al Hiopos Lleida després d’una primera part disparada des del perímetre: va convertir 12 triples amb un 55% d’encert i va obrir una bretxa de vint punts al descans que el rival ja no va poder tancar. L’avantatge, construïda a base de ritme i circulació, va deixar sense resposta a un equip que es va veure superat en quasi totes les fases del partit.

El triomf va arribar en l’arrancada de la segona volta de la Lliga Endesa i va tallar la ratxa de tres victòries seguides del Lleida, que a més va acusar la baixa de Melvin Ejim en la seua rotació. Amb dos exigents eixides europees en l’horitzó, el conjunt taronja va reservar a Darius Thompson i Kam Taylor sense que el rendiment col·lectiu es ressentira, i va aprofitar per a donar minuts a Isaac Nogués i Yankuba Avenc.

Pluja exterior i parcial demolidor

El Hiopos Lleida va arrancar concentrat i pacient. Els triples de Sanz i Shurna des de les cantonades van donar sentit a la seua circulació i van permetre un inici amb avantatge visitant, mentres els locals van intentar alimentar a Neal Sako sense èxit. Dos encerts consecutius de Jean Montero van actuar com a espurna i, amb l’entrada de la banqueta, el ritme dels taronja es va disparar: Sergio De Larrea va accelerar l’atac i Josep Puerto i Papi Badio van castigar des de fora. Del 6-11 es va passar al 22-11 en tot just tres minuts, un parcial que va canviar el guió.

El València va afegir les penetracions de Omari Moore al seu repertori per a sostindre l’allau, encara que el Lleida va endurir arrere i, amb la motivació i la rapidesa de Millán Jiménez, va aconseguir mantindre’s a tir (32-23, m.14). El vaivé en la punteria local també va influir: d’un 6/8 en triples va caure a 7/16, però l’aposta per tirar quan hi ha opció es va mantindre. El retorn de Port i Montero va afinar de nou l’espiell i la renda va superar la vintena (46-25, m.17). Al descans, el 12/22 des de 6,75 i eixe 55% d’encert van deixar el triomf molt encarrilat.

Rotació i gestió del partit

Després de l’intermedi, un parell d’accions de Sanz van sostindre l’esperança visitant. Gerard Encuentra li la va jugar mantenint en pista a Atoumane Diagne amb quatre faltes i el pivot va ser eliminat poc després, la qual cosa va deixar al Lleida sense la seua referència interior més gran i el va obligar a jugar xicotet durant la resta del xoc.

Amb l’avantatge estabilitzat, Pedro Martínez va tractar de ficar en dinàmica a Yankuba Avenc, un dels menys utilitzats al costat de Nogués. El primer intent no va funcionar: l’equip va perdre una mica de fil, el tècnic va parar el partit i va retirar al pivot; al Lleida només li va donar per a retallar quatre punts. La direcció de De Larrea va retornar el pols al joc i va permetre una segona oportunitat per a Avenc i Nogués, esta vegada amb més calma i control perquè el rival ja feia poc més a mirar el rellotge.

Les expulsions visitants de Diagne, Sanz i Agada van acabar per desactivar qualsevol reacció. En un Roig Arena amb 12.648 espectadors, el perímetre local va tornar a manar: Port, Montero i Badio van sostindre la bretxa des de fora i Moore va castigar el cércol. El 101-65 final va rubricar una victòria convincent que va llançar la segona volta del València Basket, va frenar la inèrcia del Lleida i va deixar bones sensacions abans d’una setmana amb doble compromís continental.

Últimes notícies

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

Es puja al sostre d’un avió en l’aeroport de Manises i retarda un vol dos hores

Un home es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises i el vol a Amsterdam va eixir dos hores tard. Va ser reduït, atés i denunciat.

Fornals resol en el 88 i el Betis tomba al València (2-1)

Un gol de Pablo Fornals en el 88 va donar al Betis una victòria patida davant el València en La Cartoixa. Va haver-hi dos penals: Vallés va detindre un i Chimy Ávila va convertir un altre.

Fornals dona els tres punts al Betis en un final que feia olor d’empat (2-1)

El Betis es va imposar 2-1 al València en La Cartoixa gràcies a una miqueta de Pablo Fornals en el minut 88. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal.