Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha instat el PP a aplicar les ferramentes de les quals disposa per a intervindre el mercat immobiliari en lloc de sostindre pràctiques que, al seu juí, traslladen la idea de privilegis en l’accés a la vivenda. Ha sostingut que la política no pot reduir-se a beneficis particulars i ha posat com a exemple la polèmica generada a Alacant per l’adjudicació d’una promoció de vivenda social en la qual han resultat beneficiaris una regidor, un arquitecte municipal i dos afins d’una alt càrrec.

Bernabé ha defés que intervindre el mercat no implica improvisar, sinó usar el marc legal vigent per a ordenar l’oferta, prioritzar l’interés general i garantir que els recursos públics complisquen la seua funció social. Segons ha plantejat, aplicar la llei de Vivenda estatal permetria respondre amb major eficàcia als problemes d’accés i evitar decisions que alimenten la percepció de tracte de favor.

Exigir intervenció en el mercat immobiliari

‘El Partit Popular dona un missatge equivocat del que és la política. La política no són privilegis’, ha dit, en al·lusió a la situació creada a Alacant. La controvèrsia ha esclatat perquè la presència de càrrecs i persones vinculades al consistori entre els adjudicataris ha despertat dubtes sobre la imparcialitat del procés i ha alimentat la crítica dels qui veuen un desviament de l’objectiu social d’estes promocions.

La delegada ha remarcat que els propis votants del PP ‘també tenen i patixen les conseqüències dels mals governs que no són valents i no adopten mesures valentes en matèria de vivenda’. En eixa línia, ha apuntat que, si el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Lorca, aplicara la llei de Vivenda estatal, la Comunitat no tindria problemes d’accés, perquè s’activaria un ventall de mesures ja previstes i orientades a enfortir el parc públic i a ordenar les adjudicacions amb criteris d’interés general.

‘Seguim sense donar-li resposta a la ciutadania i donem un missatge erroni i equivocat en esta Comunitat, que és que les responsabilitats polítiques tenen privilegis’, ha lamentat. Per a Bernabé, sostindre eixe missatge erosiona la confiança pública i agreuja la sensació de desigualtat, perquè desplaça a les famílies que esperen una solució residencial en favor de decisions que prioritzen als qui ja estan prop del poder.

Crítiques a l’urbanisme a València

Durant una visita als barris de Ruzafa i Campanar, a València, Bernabé ha denunciat els atacs que atribuïx a l’alcaldessa, María José Catalá, contra els barris de la ciutat. Com a exemple, ha citat la nova promoció de 346 vivendes autoritzada a l’entorn del Carrefour de Campanar, ‘on no hi haurà ni tan sols un 20% de vivenda pública’. Al seu juí, iniciatives d’este tipus consoliden un model que augmenta la pressió residencial sense assegurar suficients vivendes assequibles.

També ha qüestionat una decisió a Torrefiel que, segons ha explicat, ha deixat als veïns sense l’ampliació del camp de futbol i sense el jardí de més de 10.000 metres quadrats previst. Per a la delegada, la pèrdua d’espais esportius i zones verdes empitjora la vida quotidiana dels barris i reduïx la capacitat d’equilibrar l’impacte dels nous desenrotllaments urbans.

Després d’agrair el treball d’associacions veïnals i moviments socials, Bernabé ha advertit que l’Ajuntament perpetrarà en Campanar ‘un dels majors escàndols urbanístics d’esta legislatura’, en permetre tres torres de 20 altures amb 346 vivendes, de les quals només 86 seran de promoció pública. Ha insistit que eixe repartiment reforça la desigualtat, perquè limita la presència de vivenda assequible en una zona on la demanda s’ha intensificat.

Finalment, ha acusat a Catalá d’anar ‘en contradicció amb les polítiques que estan implementant la resta de ciutats europees’, que aposten per augmentar el parc públic. Per això, li ha instat a corregir ‘la desigualtat que és un eix comú que es dona a la València de Catalá’ i ha reiterat la seua petició al PP perquè rectifique, aplique la llei de Vivenda estatal i active les ferramentes disponibles per a garantir un accés més just a la vivenda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.