Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Diana Morant ha assegurat que el Govern ha multiplicat per tres la inversió en el sistema ferroviari, en passar de ‘els mil i escaig milions que s’invertien l’any 2018 amb el PP’ a ‘més de 5.000 milions’ en l’actualitat. La ministra ha subratllat que la Comunitat Valenciana ha sigut considerada ‘un territori prioritari per al Govern d’Espanya’ i ha emmarcat estes xifres en una estratègia per a recuperar un servici que, segons ha dit, va arribar a estar ‘absolutament’ deteriorat en diversos trams.

La també secretària general del PSPV-PSOE s’ha referit a la xarxa de Rodalia en ser preguntada en un acte del partit a Castelló. Ha destacat que el reforç pressupostari s’ha notat especialment en la planificació i execució d’obres, i ha defés que l’esforç actual respon a una etapa prèvia de retallades que ha deixat incidències acumulades difícils de revertir de manera immediata.

Triplicació del gasto i obres en curs

En la Rodalia valenciana, Morant ha destacat ‘una inversió històrica de 1.700 milions d’euros, el 85% dels quals estan ja en execució i pràcticament 700 milions estan ja en finalització d’obra’. Ha explicat que esta fase de treballs simultanis ha suposat ‘molèsties’ per als usuaris, amb afeccions temporals per obres, però ha insistit que es tracta d’intervencions integrals per a reparar línies que havien patit anys d’infrafinançament i falta de manteniment.

La ministra ha lamentat ‘haver de fer pedagogia’, però ha assenyalat que l’actual volum d’obres respon a ‘una gestió d’abandó del sistema ferroviari’ durant l’etapa de retallades de Mariano Rajoy, de la qual ha dit que ‘és molt difícil alçar el vol’. En este context, ha defés que des de 2018 s’ha multiplicat per tres la inversió, la qual cosa ha permés actuar alhora en infraestructura, accessos i estacions per a millorar la seguretat i la regularitat del servici.

A més de les obres, Morant ha indicat que dins del pla s’han reforçat capítols menys visibles però essencials: el manteniment ha augmentat un 50% i s’ha avançat en la posada en servici de nous trens. Ha sostingut que estes mesures han buscat reduir avaries i modernitzar el material rodant perquè l’efecte de les millores no siga només puntual, sinó sostingut a mitjà termini.

Efectes del temporal i anomenada a la responsabilitat

Morant també s’ha referit als últims temporals que han afectat les platges valencianes. Ha destacat el compromís del Ministeri per a la Transició Ecològica amb la reconstrucció d’aquelles zones que puguen recuperar-se, i ha demanat una reflexió sobre les conseqüències del canvi climàtic. Ha afirmat que l’ocorregut ‘és una manera molt evident de veure com el canvi climàtic ens afecta’, tant per l’erosió del litoral com per l’impacte en la seguretat de les persones.

La ministra ha fet ‘una crida de responsabilitat‘ als qui prenen decisions polítiques i ha considerat inadmissible relaxar les exigències urbanístiques en primera línia. ‘Per a mi és inadmissible i absolutament rebutjable i denunciable que el Govern de la Generalitat vulga permetre de nou construir a 200 metres de la platja’, ha alertat, recordant que la borrasca Harry ‘s’ha engolit platges reconstruïdes amb 45 milions’. Al seu juí, ignorar estos riscos ha incrementat la vulnerabilitat del litoral i ha reforçat la necessitat d’actuar amb criteris de prevenció i adaptació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.