Sanitat notifica 1.840 nous casos i 12 defuncions per coronavirus 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un total de 1.840 nous casos de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització divendres passat.

Els nous casos per províncies són 243 a Castelló (192.775 en total), 443 a Alacant (529.920 en total) i 1.154 a València (840.700 en total).

D’ells, 1.144 són de persones majors de 60 anys. Per províncies: 166 de Castelló, 288 d’Alacant i 690 de València.

Els hospitals valencians tenen actualment 273 persones ingressades per COVID, 20 d’elles en l’UCI: 32 a la província de Castelló, 2 en UCI; 80 a la província d’Alacant, 7 d’elles en l’UCI, i 161 a la província de València, 11 en UCI.

S’han notificat 12 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, tots amb data de defunció en els últims 7 dies excepte un cas de setembre. Es tracta de 3 dones d’entre 86 i 99 anys, i 9 homes d’entre 60 i 96.

El total de decessos des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 10.135: 1.205 a la província de b, 3.865 en la d’Alacant i 5.065 en la de València.

Pigota del mico

A més, des de l’última actualització s’ha confirmat 1 nou cas positiu de monkeypox (pigota del mico) en la Comunitat Valenciana.

D’aquesta manera, són 531 els positius registrats (195 a la província d’Alacant, 14 a la província de Castelló, 288 a la província de València i 34 no residents).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Carlos Espí confia en la permanència del Llevant després del seu gol decisiu davant el Getafe

Carlos Espí es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera després del 1-0 al Getafe, amb un gol seu i malgrat seguir a quatre punts de la salvació.

Ous i carn de vedella lideren les pujades de preus dels aliments al març

Els ous encarixen el seu preu un 21,2% i la carn de boví un 13,7% al març, en un context d'inflació alimentària moderada però encara elevada.

Munilla compara la reacció de Trump al missatge del papa amb la xiqueta de l’exorcista

El bisbe Munilla critica que Trump s'haja regirat contra la crida del papa León XIV a la pau, al qual acusa de banalitzar el mal i optar per la guerra.

Un agricultor alerta i la Guàrdia Civil salva a un home submergit en una séquia de Catarroja

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil va permetre rescatar amb vida a un home de 70 anys que romania hores submergit en llot, inconscient i amb hipotèrmia en una séquia de Catarroja.

La inflació se situa en el 3,4% en la Comunitat Valenciana en línia amb la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar al març en el 3,4%, el mateix nivell que la mitjana d'Espanya, impulsada sobretot per l'encariment dels combustibles lligat a la guerra a Orient Mitjà.

Les normes lingüístiques no són ciència

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa clara de les formes valencianes d’ús viu i una crítica a l’ús ideològic del concepte de 'ciència' en els debats lingüístics

Elísabet Benavent llança Una xiqueta bona, un romanç que reivindica l’amor en el quotidià

Elísabet Benavent publica Una xiqueta bona, la seua novel·la número 26, un romanç que desplaça l'èpica de l'amor cap als gestos quotidians i qüestiona la síndrome de la xiqueta bona.

Científics espanyols descobrixen l’interruptor que usen les plantes per a defendre’s de la sequera

Un equip d'investigació espanyol ha identificat l'interruptor molecular que activa la defensa de les plantes davant la sequera i ha demostrat que pot modificar-se per a crear cultius més eficients en l'ús de l'aigua.