9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Emergències seguix amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots i ‘emprar-ho amb garanties de seguretat

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, ha assegurat que seguiran hui dilluns amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots dels garatges i soterranis afectats per la dana amb la finalitat d’emprar-ho “per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots”.

Així ho ha indicat després de la reunió del Cecopi, on s’ha informat dels avanços en les proves del nou producte. Rodríguez espera que esta nova operativa, combinada amb les cubes, accelere els treballs d’extracció. En el Cecopi han participat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama; el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

La secretària autonòmica ha assenyalat que s’han analitzat els resultats de la primera prova que es va començar a assajar este diumenge i ha avançat que els resultats “aparentment, estan sent molt prometedors”.

En este sentit, Irene Rodríguez ha explicat que en esta jornada es va a “continuar amb estos assajos per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots”.

140 GARATGES

Este procediment s’implementarà combinat amb l’ús de cubes per a donar una “major agilitat”. Quant a les tasques que s’estan efectuant per a l’extracció de llots, la secretària autonòmica ha anunciat que en esta jornada “s’està treballant en un total 140 garatges i soterranis”.

Últimes notícies

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.