La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana de canvis ràpids en les temperatures i risc de ruixats forts a l’interior de Castelló. Les màximes baixen hui divendres, repunten el dissabte i tornen a caure el diumenge, amb el descens més acusat a la província de València. El patró serà el típic d’evolució diürna: matins més tranquils i vesprades inestables terra endins, amb vents de component sud i este reforçant-se en la costa, segons Aemet.
Predominarà el cel poc nuvolós, amb intervals de núvols baixos a primeres hores, boires i bancs de boira en zones de l’interior. L’activitat convectiva es concentrarà a l’interior nord de Castelló i, de manera ocasional, podria aconseguir punts del litoral castellonenc.
Pronòstic per dies
Divendres 12.
Cel poc nuvolós i boires matinals a l’interior. A la vesprada creixerà la nuvolositat d’evolució a l’interior de Castelló, amb ruixats localment forts i tempestes puntuals; no es descarta que aconseguisquen el litoral. Màximes en descens o sense canvis. Vent fluix variable, amb sud-est moderat en la costa.
Dissabte 13.
Ambient estable en general, amb núvols baixos a primera hora i pas de núvols alts. A la vesprada, de nou, nuvolositat d’evolució a l’interior nord de Castelló, amb ruixats localment forts i tempesta ocasional. Mínimes sense canvis i màximes en ascens, lleuger en la costa i més acusat a l’interior. Vent fluix, rolando a la vesprada a sud i sud-est en el litoral i a oest a l’interior.
Diumenge 14.
Intervals nuvolosos i precipitacions febles. Mínimes similars o en lleuger ascens; màximes en descens generalitzat, localment notable a València. Vent de component este, moderat en el litoral i fluix a intervals moderat en la resta.
Extremes de les últimes 24 hores:
Castelló 29,9/20,5; València 31,3/21,6; Alacant 36,3/21,7. Els contrastos i els canvis de vent es notaran en la sensació tèrmica, especialment al costat de la mar.
En la mar, marejadilla en la costa de Castelló amb vent del sud-est i sud 3, temporalment variable 2 a 3 de nit. Enfront de València, sud-est 3 a 5, amainant de matinada a variable 2 a 3 i refermant a la vesprada; maror o marejadilla. A Alacant, sud-est i sud 2 a 4, rolando de matinada a variable 2 a 3 i reforçant-se a la vesprada a sud-est 3 a 4, localment 5 al cap de la Nau; marejadilla, a estones maror.