Mastodon
29.5 C
València
Diumenge, 14 setembre, 2025

El PP reclama el conveni de l’estació d’Albal amb Adif per possibles irregularitats

El PP ha demanat accés al conveni que sustenta la construcció de l’estació de Rodalia d’Albal amb la finalitat d’esclarir presumptes irregularitats en la seua tramitació i execució. La sol·licitud arriba després dels advertiments de l’Agència Valenciana Antifrau, que, segons els populars, ha detectat anomalies i les ha remeses al Tribunal Suprem per a la seua valoració.

El grup popular en Les Corts assenyala que vol revisar el document firmat entre l’Ajuntament d’Albal i Adif, subscrit en el seu moment per l’anterior alcalde socialista i per Isabel Pardo de Vera, llavors presidenta de l’entitat pública. L’objectiu és comprovar quines obligacions va assumir cada part, com es van distribuir els costos i en quines condicions es van aprovar els canvis del projecte.

Sospita de sobrecostos i canvis del projecte

Segons el PP, l’expedient presenta irregularitats administratives de gran importància vinculades a un modificat del contracte i a sobrecostos que no estarien degudament justificats. Entre els extrems a aclarir figura un presumpte pagament de l’Ajuntament a Adif per un import superior en més d’un milió d’euros al cost real de l’obra. La formació reclama l’accés al conveni i als annexos tècnics per a analitzar desglossaments de preus, certificacions d’obra i la motivació econòmica i tècnica que va avalar les decisions adoptades.

Els populars subratllen que l’actuació es va desenrotllar en tres etapes ministerials: es va iniciar en 2011 sota José Blanco, va continuar amb José Luis Ábalos i va concloure amb Óscar Puente, qui en 2024 va aprovar una modificació del projecte que s’ha entregat finalment en 2025. Este recorregut temporal, remarquen, obliga a revisar la traçabilitat de les decisions, les fites d’obra i les successives justificacions de cost.

El PP emmarca la seua exigència d’informació en una demanda de transparència i de control del gasto públic. Afirma que, amb antecedents que considera preocupants, els fets resulten sospitosos, i vincula els seus dubtes al ‘modus operandi‘ que atribuïx a anteriors responsables socialistes. Si es confirmaren irregularitats, advertix, podrien derivar-se responsabilitats administratives i l’obligació de revisar pagaments o exigir reintegraments. Mentrestant, insta que Ajuntament i Adif faciliten tota la documentació per a buidar els dubtes sobre la legalitat del procés i l’adequada justificació de les modificacions i sobrecostos.

Últimes notícies

Vivenda notifica 7.499 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana per a la seua retirada

Vivenda ha comunicat a les plataformes l'existència de 7.499 allotjaments sense registre en la Comunitat Valenciana. Els anuncis hauran de retirar-se per incomplir la norma.

València oferix reforç educatiu i suport psicològic en pedanies afectades per la DANA

L'Ajuntament activa un programa gratuït entre setembre i desembre en pedanies afectades per la DANA, amb tallers de vesprada per a Secundària i assessorament psicològic a famílies.

Ike Iroegbu reforça al València Basket amb un contracte d’un mes

València Basket incorpora a l'exterior amb passaport nigerià per un mes per a cobrir les baixes de Montero, Badio i López-Arostegui i mantindre la rotació.

L’aeroport de Castelló complix 10 anys de vols regulars amb 1,5 milions de passatgers

El 15 de setembre es complixen deu anys de vols regulars en l'aeroport de Castelló, amb més de 1,5 milions de passatgers acumulats. 2025 apunta a un nou màxim amb 14 rutes i la previsió de superar els 300.000 usuaris.

Thierry Rendall torna a una convocatòria del València quasi onze mesos després de la seua lesió

El lateral portugués entra en la llista per a visitar al Barcelona després de superar els últims entrenaments sense contratemps. És la primera vegada disponible per a Corberán des de la seua arribada.

El Vila-real només ha guanyat una vegada a Anglaterra i va ser fa 20 anys

El Vila-real debuta en la fase de grups davant el Tottenham amb un llast històric: només una victòria a Anglaterra, en 2005. Els Spurs, per part seua, a penes han vençut a equips espanyols una vegada en els seus últims set dols com a locals.

Mazón anuncia crèdits de l’IVF al 2% per a impulsar la inversió de pimes

La Generalitat llança una línia de l'IVF amb tipus fix del 2% per a nous projectes de pimes, amb imports de fins a 2,5 milions, 10 anys i tres de carència.

El PSPV recorre a la presidència de Les Corts per a convocar la taula de la comissió de la dana

Alicia Andújar sol·licita a Plans Massó que convoque d'urgència la taula de la comissió sobre la dana davant la falta de resposta de la seua presidenta, Miriam Turiel. El PSPV denuncia un bloqueig de PP i Vox i reclama un calendari per a reprendre les sessions.