20.8 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Sabor Estimar Paelles, de l’Equador, gana a Sueca el títol a la millor paella del món

El restaurant equatorià Sabor Estimar Paelles es va coronar vencedor de la 64 edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, un certamen que va reunir quaranta cuiners de diversos països per a disputar-se el títol a la millor paella del món. La final es va celebrar en el passeig de l’Estació, davant centenars d’assistents.

L’equip guanyador, format pel xef Tomás Angulo Salas i el seu ajudant, Karina Iturralde, va rebre 2.500 euros, un pergamí commemoratiu i un medalló de plata que custodiaran fins a la pròxima edició. El reconeixement simbolitza, a més del triomf culinari, la responsabilitat de representar durant un any l’estàndard de la paella valenciana.

Podi i premis especials

El segon premi, dotat amb 1.500 euros, va anar per al restaurant Lenin Ruelas Cuina, de Mèxic, mentres que el tercer, amb 1.000 euros, va recaure a casa Macario, de Tavernes de la Valldigna. La competència va estar renyida des dels fogons, amb receptes elaborades en idèntiques condicions per a garantir la comparabilitat.

El jurat també va distingir les millors paelles per àmbits: la millor d’un restaurant nacional va ser la dels Reis, de Màlaga; en la categoria de la Comunitat Valenciana es va imposar La Llarga, de València; en l’àmbit local, la de Sueca, el guardó va ser per a Jardins Blau Mar; i entre els restaurants de fora d’Espanya va destacar Paelles Socarrat, de Xile. Estes mencions reconeixen el talent local, regional i internacional i reforcen la projecció global del concurs.

Per a un desenrotllament ordenat, les 40 paelles es van entregar en diferents torns i així el jurat va poder degustar-les acabades de cuinar, amb el seu punt d’arròs i temperatura òptims. Totes es van elaborar amb els mateixos ingredients i sota les mateixes regles, una fórmula que busca transparència i equitat en l’avaluació, mentres el públic seguia de prop cada pas del cuinat.

Un jurat amb segell arrosser

La taula de tast va estar formada per perfils directament vinculats a l’arròs i a l’hostaleria: Ricardo Císcar García, president del Consell Regulador de la D.O. Arròs de València; Paco Rodríguez Caballero, del restaurant Miguel i Juani i guanyador de l’edició 2024; Mohamed Houd Chaibani, del Gremi d’Hostaleria de Sueca i Platges; i Daniel Arnal Marín, director del Centre de Turisme València. Es van sumar Francisco Gutiérrez Lara, del Festival de Paelles de Huamantla i la semifinal classificatòria de Mèxic, i Carlos Otaolaurruchi Barbadillo, assessor gastronòmic dels restaurants Arrozante d’Hotels Barceló.

El títol de Paeller d’Honor es va dedicar enguany a totes les persones afectades per la dana, amb especial atenció al sector hostaler. En la seua representació va pujar a l’escenari el director general de Turisme de la Generalitat, Israel Martínez, en un gest de suport a la recuperació del teixit turístic i gastronòmic.

L’alcalde de Sueca va subratllar el caràcter integrador del concurs, que va més enllà de la competició: una celebració de germanor, cultura i tradició que reconeix als arrossars, als llauradors i als cuiners i cuineres que preserven la recepta canònica.

El Concurs, adscrit a la marca gastroturística L’Exquisit Mediterrani i amb la col·laboració de València Turisme, va sumar a més una picada d’ullet a la memòria local: l’homenatge al futbolista suecano Antonio Puchades en el centenari del seu naixement, amb una paella decorativa dissenyada per Teresa Roig presidint la sala de lliurament de premis. Amb este resultat, Sueca reforça el seu paper com a referència internacional de la paella valenciana.

Últimes notícies

L’Espanyol mesura la seua solidesa en el RCDE davant un Vila-real tocat pel Pafos

L'Espanyol rep al Vila-real després de caure en Mendizorroza i s'aferra a la seua fortalesa a casa. El conjunt groc arriba ferit per la seua derrota davant el Pafos en la Champions.

Canet declara persones no grates a Mazón i Camarero i exigix eleccions autonòmiques

El ple de Canet d'en Berenguer ha reprovat a Carlos Mazón i Susana Camarero per la seua actuació durant la DANA i ha demanat convocar eleccions autonòmiques. Rebutgen una esmena de Vox i reclamen transparència i revisió de protocols.

Mascarell (PSPV) reclama eleccions i rebutja que el futur valencià es decidisca a Madrid

El PSPV ha reclamat convocar eleccions i ha llançat una campanya per a 'retornar la veu al poble'. Mascarell ha denunciat que el futur valencià no pot decidir-se a Madrid.

Mathew Ryan, convocat amb Austràlia, arribarà just per al derbi a Mestalla

El porter del Llevant ha sigut citat per a dos amistosos amb Austràlia als Estats Units i a penes tindrà temps per a preparar el derbi davant el València. Malgrat la petició del club, el partit del 21 es manté el divendres a les 21 hores.

Arón Canet bat el rècord i lidera la primera lliure de Moto2 a Portimão

El valencià va firmar un 1.41.460 a Portimão i va millorar el topall de 2024 de Manuel González (1.41.514). Dixon i Agius li van seguir; Moreira 5é i González 8é.

La volta de Fornals, principal novetat en una llista amb Grimaldo i Ferran

Fornals torna quasi quatre anys després en la convocatòria de De la Font per als últims partits rumb al Mundial 2026, davant Geòrgia i Turquia. Repetixen Grimaldo i Ferran i tornen de lesió Lamine Yamal, Huijsen, Fabián Ruiz i Fermín López.

Mazón compareixerà en la comissió de la DANA en Les Corts el dimarts a les 16 hores

La Mesa va reordenar la sessió de l'11 de novembre i va situar a Mazón com primer polític a declarar davant la comissió de la DANA. El Govern central ha declinat acudir.

Avís taronja este dissabte a l’interior nord de Castelló per ratxes de 100 km/h

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes de fins a 100 km/h. També hi haurà avisos grocs a l'interior sud de Castelló, l'interior d'Alacant i el litoral nord, a més de fenòmens costaners.