El Consell demana a la DGT un tràmit extraordinari per a donar de baixa cotxes desapareguts per la DANA

El Consell ha demanat al Govern i a la DGT habilitar amb urgència un procediment extraordinari que permeta donar de baixa definitiva els cotxes desapareguts per la DANA del 29 d’octubre. L’objectiu és que els seus titulars no hagen de retornar ajudes ja cobrades i puguen mantindre les indemnitzacions del Consorci de Compensació d’Assegurances, malgrat no comptar amb un peritatge per la impossibilitat de localitzar els vehicles.

El problema s’origina perquè molts afectats només disposen d’una baixa provisional. La normativa exigix un peritatge que declare el vehicle inservible i el seu destí de achatarramiento per a poder tramitar la baixa definitiva. Sense eixe pas, els cotxes no poden donar-se de baixa de manera ordinària i, en conseqüència, les asseguradores i l’administració exigixen el requisit de desballestament per a tancar expedients i consolidar les ajudes. Quan el cotxe ha sigut arrossegat i no apareix, el peritatge és inviable i els afectats queden en uns llimbs administratius que pot derivar en la devolució de les ajudes.

Procediment extraordinari en la DGT

La proposta del Consell passa perquè la DGT, com a òrgan competent, cree un llit excepcional per a donar de baixa d’ofici els vehicles que consten en baixa provisional però no han pogut ser peritados al no haver sigut localitzats. Amb eixe tràmit, es resoldria el bloqueig i es permetria acreditar la situació de sinistre total a efectes administratius, complint així el requisit que hui només pot satisfer-se amb el peritatge i l’achatarramiento.

L’Agència Tributària Valenciana està realitzant gestions perquè els qui ja han cobrat no perden les seues ajudes. No obstant això, la competència per a emetre la declaració que possibilita la baixa definitiva recau en la DGT, d’ací ve que el Consell haja sol·licitat una resposta àgil i coordinada. La mesura alleujaria càrregues burocràtiques i acceleraria la resolució d’expedients, evitant que els afectats hagen d’emprendre tràmits addicionals que no poden completar per causes alienes a la seua voluntat.

Evitar devolucions i donar seguretat als afectats

El Consell subratlla que centenars de persones es troben en esta situació després de la riuada, que va deixar nombrosos vehicles danyats, arrossegats o desapareguts. La creació d’un procediment extraordinari aportaria seguretat jurídica als damnificats i certitud sobre la conservació d’ajudes i indemnitzacions ja concedides. A més, permetria tancar definitivament els expedients vinculats a vehicles irrecuperables, sense obligar els seus titulars a justificar un peritatge impossible.

Fins que la DGT definisca una solució, els propietaris seguiran amb la baixa provisional, un estat que limita tràmits i retarda cobraments. La Generalitat afirma que continuarà les gestions necessàries perquè els qui han rebut la seua compensació no la perden i reclama que el procediment extraordinari es pose en marxa en el menor termini possible.

Últimes notícies

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.