Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

El Tottenham es va imposar 1-0 al Vila-real en la seua estrena en la fase de grups de la Lliga de Campions, un retorn amarg per als grocs decidit per un infortuni de Luiz Júnior als quatre minuts. Amb el marcador en contra des de tan primerenc, l’equip de Marcelino va quedar obligat a remar a contra corrent durant noranta minuts al Tottenham Hotspur Stadium.

Un error que va marcar el guió

Amb el partit encara fred, Lucas Bergvall va provar amb un centre ras des de la banda. La pilota, en principi sense excessiu perill, el va intentar blocar Luiz Júnior, però se li va escórrer i va acabar dins davant la incredulitat dels seus companys i la sorpresa de Richarlison, que esperava la rematada en el segon pal. L’autogol va posar costa amunt la nit per al Submarí Groc i va condicionar la resta del xoc.

El 1-0 va obligar el Vila-real a assumir més pilota i a buscar a Nicolás Pepé, ex de l’Arsenal, com a via de desequilibri. L’extrem va firmar l’ocasió més clara del primer període amb un tret creuat que va fregar un pal. Després del descans va tornar a intentar-lo amb un colpege que no va passar lluny de la porteria de Guglielmo Vicari, mantenint viu a l’equip malgrat la falta d’arribades franques.

Amb el pas dels minuts, els visitants van guanyar metres i freqüència en les recuperacions en camp rival. La pressió en tres quarts els va permetre instal·lar-se al voltant de l’àrea local, amb un Gueye excel·lent en el robatori i en les disputes. No obstant això, eixe domini territorial no es va traduir en ocasions netes i el Tottenham, còmode amb l’avantatge, va triar baixar el ritme i minimitzar riscos.

Final atapeït i polèmica arbitral

La tensió va créixer en la recta final. El Vila-real es va desesperar amb l’arbitratge de l’eslové Rade Obrenovic, generós amb les grogues, i va reclamar sense èxit la segona per a Xavi Simons. En eixe context, la millor opció de l’empat va arribar a cinc minuts del 90: Micky Van de Ven va derrocar sent l’últim home a un atacant visitant al balcó de l’àrea, una acció que es va quedar a escassos centímetres del penal. La falta, idònia per a un colpege amb rosca, la va executar Pepé; el seu tret va llepar el pal i va esgotar les esperances de rescatar un punt a Londres.

El Tottenham va administrar la seua mínima renda sense parenceries, protegint l’àrea i refredant el partit quan va ser necessari, mentres el Vila-real, malgrat el seu empenyiment final, no va trobar el premi. L’ambient també va tindre el seu capítol: Thomas Partey va ser esbroncat des del calfament, tant pel seu passat en l’Arsenal com pels sis delictes sexuals dels quals està acusat i pels quals ha de comparéixer este dimecres davant un tribunal londinenc.

La primera jornada es va tancar amb triomf local davant 54.755 espectadors i deixa al Vila-real sense punts en la seua tornada a la màxima competició. La sensació final, més enllà del resultat, és que el gol matiner va marcar la nit i que la reacció groga va arribar, però sense la punteria necessària per a canviar la història del partit.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.