SOS Desapareguts demana unitat després de la DANA i compromisos reals, no xerrameca política

SOS Desapareguts va reclamar unitat entre associacions, societat civil i institucions després de la DANA i va exigir compromisos de futur, no xerrameca política. Després d’una reunió amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, l’entitat va explicar que vol seguir de prop els projectes oberts i la resposta a l’emergència en la Comunitat Valenciana, en representació de 80 famílies afectades.

Segons l’associació, esta va ser la segona cita amb el cap del Consell i forma part del seguiment que ja han traslladat també al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo. L’objectiu, subratllen, és comprovar l’evolució de les mesures amb totes les administracions implicades, mesurar resultats i mantindre un contacte estable perquè les decisions no es diluïsquen amb el temps.

Unitat i compromisos mesurables

L’entitat defén que la coordinació entre col·lectius i administracions és clau per a reduir la crispació, evitar que es manipule el dolor i accelerar les ajudes i la prevenció abans, durant i després d’episodis meteorològics extrems. Per això reclamen que els anuncis es convertisquen en compromisos mesurables, amb terminis i recursos concrets, i no es queden en declaracions que no aporten solucions útils per a la ciutadania.

Joaquín Amils va lamentar que el Govern de Sánchez vetara a SOS Desapareguts i va qualificar d’ofensiu que es reunira amb altres associacions i no amb ells. Considera que este tipus d’exclusions alimenten la divisió i desatenen a part dels afectats. Va insistir, no obstant això, que acudiran a qualsevol convocatòria i que ja tenen prevista una reunió amb la delegada del Govern després d’expressar el seu malestar. També va recalcar que l’associació no accepta diners de ningú, treballa de manera altruista i centra la seua labor a atendre les famílies.

Seguiment després de la DANA i suport als afectats

En la trobada amb Mazón van abordar l’impacte psicològic de la catàstrofe i la situació de centenars de vehicles encara sense localitzar, un bloqueig que impedix a molts propietaris accedir a ajudes perquè no poden acreditar danys ni completar peritatges, mentres les seues vivendes i mitjans de vida seguixen pendents de valoració. Les dos parts van acordar mantindre un seguiment d’estos assumptes per a desbloquejar casos, millorar l’atenció i oferir certeses als afectats.

La Generalitat emmarca este diàleg en la ronda de contactes amb associacions de víctimes i afectats per les inundacions i va traslladar a l’entitat les noves línies d’ajuda del Consell, a més del balanç del treballat des de març. L’objectiu compartit és donar continuïtat a les solucions, revisar protocols d’actuació en emergències i evitar que els expedients es queden sense resposta.

L’associació va avançar, a més, l’organització d’un congrés al novembre a València, amb més de 400 professionals, gratuït i sense participació política. La cita se centrarà en prevenció i formació, amb lliçons extretes de la DANA, el volcà de La Palma o l’apagada, per a aprendre de l’ocorregut, reforçar la preparació i replicar bones pràctiques en altres comunitats autònomes, amb vocació de continuïtat en el temps.

Sobre el debat polític, Amils va opinar a títol personal que una renúncia de Mazón seria contraproduent per a València. Al seu juí, el president ha d’assumir el seu compromís, mantindre’s al capdavant i defendre allò en què creu.

SOS Desapareguts insistix que de cada emergència han d’eixir millores reals en prevenció, coordinació i atenció als afectats. Per això continuarà demanant unitat, transparència i compromisos verificables, així com que es rendisca comptes de l’avanç en benefici de les famílies.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.