Paula Vázquez rebrà esta nit el guardó a la Millor Calçada d’Espanya 2025 a Elda

Ejemplo de shortcode con estilo
Paula Vázquez rebrà esta nit a Elda el reconeixement a la Millor Calçada d'Espanya 2025 en una gala que reivindica l'artesania i la innovació del calçat. Durant la jornada ha visitat l'ajuntament, una fàbrica i el Museu del Calçat, on ha donat un parell i se li ha escanejat el peu per a crear una forma digital.

Paula Vázquez rebrà esta nit el guardó a la Millor Calçada d’Espanya 2025 en el Teatre Castelar d’Elda, en una gala que se celebra sota el lema ‘Els sons del calçat’. El concepte de l’esdeveniment posa el focus en l’artesania, la tècnica i l’emoció que hi ha darrere de cada parell de sabates, i connecta la tradició de l’ofici amb els processos contemporanis.

La presentadora ha arribat este matí a la localitat i ha visitat l’ajuntament, on ha sigut rebuda per l’alcalde Rubén Alfaro i membres de la corporació municipal. Després ha firmat en el Llibre d’Honor, un gest que acompanya el seu nomenament com a ambaixadora del calçat d’Elda durant un any, compromís que implica representar i donar visibilitat a la indústria local en diferents actes.

Alfaro ha ressaltat ‘la professionalitat i la rellevància de Paula Vázquez’, i ha subratllat que és ‘un verdader plaer que vaja a representar el calçat d’Elda’. El regidor ha afegit: ‘Hui, Paula s’emporta un trosset del cor de cada eldense que té o que ha tingut alguna relació amb esta indústria tan nostra’.

Vázquez ha conegut de primera mà el procés de fabricació en la firma eldense Magrit, on ha recorregut les fases de producció i intercanviat impressions amb l’equip. El seu interés per la tradició, el disseny i la innovació ha posat en valor el treball que no es veu, des del patronatge fins a l’acabat, i que explica la qualitat del producte final.

Del taller al museu

La jornada ha continuat amb una recepció en el Museu del Calçat d’Elda. Diverses marques del municipi —Nisa, Magrit, Pedro García, Begoña Cervera, Lily Shoes i Eva Castella— li han fet lliurament de parells exclusius, un gest que simbolitza el vincle entre creadores, fabricadores i la ciutat que les acull.

Al seu torn, Paula Vázquez ha donat un parell de sabates al museu, complint amb la tradició de les guardonades. Segons ha explicat, ‘Des de molt jove, quan amb tot just quinze anys vaig començar la meua marxa a l’escola de models de Marcos Trabal, les sabates simbolitzaven l’elegància, la seguretat i l’inici d’un somni’. Ha recordat que desfilava amb unes senzilles sabates negres de ras i, per això, ha decidit donar un parell de Pura López com a homenatge a aquells primers passos i al seu vincle amb la moda.

Abans de finalitzar l’acte, tècnics de Inescop s’han encarregat d’escanejar els peus de la presentadora per a elaborar una forma digital personalitzada, un procediment que reflectix l’aposta del sector per la precisió i la innovació aplicada al confort.

L’agenda seguirà esta vesprada a les 19.15 hores en el Bulevard de la Millor Calçada, amb un recorregut per esta via i el descobriment de la placa commemorativa dedicada a Paula Vázquez. Posteriorment, a les 20 hores, arrancarà la gala de lliurament del premi en el Teatre Castelar. La cerimònia estarà presentada per Luis Larrodera i Alicia Mira, i comptarà amb l’actuació de Töthem Company, un grup de percussió que ha preparat un espectacle inspirat en el procés de manufactura, en sintonia amb ‘Els sons del calçat’.

Amb este reconeixement, Elda reafirma la seua identitat sabatera i la presentadora assumix un paper de representació que connecta la tradició local amb la projecció nacional del sector.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.