18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La gastrosiexta: quan s’ajunten tres plaers en un

 

Som conscients que no s’acaba d’inventar res nou. Perquè sí, és d’allò més normal menjar, tirar-se la migdiada i practicar sexe (abans o després això ja depén de cada persona). Però ara ha arribat el moment de conjuminar aeixos tres plaers en un només i convertir-lo en la cada vegada més coneguda com a gastrosiexta.

Què ens agrada a nosaltres un vocable nou per a afegir a la nostra rutina diària i si està compost per paraules tan suggeridores com menjar, sexe o migdiada molt millor! Perquè, reconeix-ho, estos són els tres plaers per antonomàsia, on la satisfacció va més enllà i es viu en estat pur. O ens diràs el contrari?

Què és la gastrosiexta?

 

Es tracta d’una nova rutina que unifica tres exercicis de plaer: el bon menjar, el bon descans (la migdiada) i el bon sexe. La combinació d’estes tres pràctiques converteixen la gastrosiexta en una medicina perfecta per a reduir l’estrés.

El primer pas d’este ritual consisteix a planificar una cita amb la parella i buscar un bon menú per a degustar junts. Pot fer-se en un restaurant o a casa. L’important és assaborir diferents plats, degustar-los i gaudir del moment del menjar en una bona companyia.

El següent pas de la gastrosiexta és anar-se a dormir la migdiada en parella, esta plaent pràctica tan espanyola i amb tants beneficis. Finalment, el tercer pas consisteix a deixar-se portar pel desig sexual.

 

Els tres passos de la gastrosiexta

 

1. Planificar un menjar romàntic

 

És recomanable, en quedar amb la parella per a menjar al migdia, no degustar qualsevol cosa, sinó optar per seleccionar plats que abellisquen molt als dos. Ha de prevaldre el plaer de degustar, més que el menjar per menjar, i fer-ho en bona companyia.

2. Descansar amb una bona migdiada

 

El següent pas és dormir la migdiada. Cal recordar que la migdiada aporta nombrosos beneficis per a la salut: es redueix l’estrés cardíac, es disminueix la pressió arterial i ens fa estar més creatius i resolutius. Alguns experts recorden que els éssers humans estem fets per a dormir dos vegades al dia i no una.

3. Deixar-se portar pel plaer sexual

 

La tercera part consisteix a practicar sexe amb la parella. Pot fer-se abans o després de la migdiada. El sexe aporta beneficis tant per a la salut física com psicològica, a més de ser fonamental per a gaudir d’una relació de parella saludable i ser bo per a enfortir l’autoestima.

 

Quins són els seus beneficis?

 

Existeixen alguns plaers en la vida que no són del tot beneficiosos per al nostre organisme, però en esta ocasió s’han anat a ajuntar tres coses que no són gens perjudicials ni per a nosaltres mateixos ni per a la gent que es troba al nostre voltant. L’únic que podria entrar una mica en dubte seria el de l’alimentació, però que si es fa des d’un punt de vista nutricional i saludable no existeix cap problema.

El primer que cal destacar és que quan les persones fem allò que veritablement ens apassiona ja entra en joc una pràctica dela més beneficiosa tant per al teu cos com la teua ment. I després ja venen tots els aspectes positius en els quals pot repercutir la gastrosiexta. 

 

Beneficis de la gastrosiexta

 

-Combatre i alliberament de l’estrés.
-Reduir malalties cardiovasculars (disminució de la pressió arterial + major oxigenació de la sang).
-S’estimulen i treballen els cinc sentits.
-Millora de les funcions cognitives.
-Alliberament d’endorfines (augmenta la sensació de benestar).
-Bon humor i percepció positiva de l’entorn.
-Descansar no sols el cos, sinó també la ment. Pel que augmenta la concentració en la resta d’aspectes la nostra vida com per exemple per al treball o presa de decisions.
-Augmenta l’autoestima.
-Millora les relacions de parella (major comunicació).

 

Hauries de ser una pràctica habitual?

 

La gastrosiexta es pot practicar tan sovint com siga possible i els experts consideren que és una rutina molt saludable que pot convertir-se en una pràctica habitual si així ho desitja la parella.

Per tant, la pràctica de la gastrosiexta és totalment recomanable, això sí, ha de ser un desig i no convertir-se en una imposició. Pot ocórrer que al principi tinguem ganes de practicar-la, però que després ens adonem que en alçar-nos de la migdiada no connectem amb el desig sexual. No passa res, en este cas el millor és alçar-se i deixar que la sexualitat fluïsca en un altre moment.

Cal recalcar que l’ideal seria practicar la gastrosiexta durant tot l’any, sent el millor remei per a l’estrés i l’ansietat. De totes maneres, si no és possible per tema d’horaris i compromisos professionals, pot practicar-se durant el cap de setmana o en vacances.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís denuncia persecució a Mónica Oltra i reclama democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat este dimarts una persecució judicial i política contra Mónica Oltra després de l'orde d'obrir juí oral per presumpte encobriment. El partit reclama una democratització de la justícia i apel·la a les forces democràtiques.

Gradolí: ‘No hi haurà normalitat’ mentres es protegisca a Mazón

Mariló Gradolí ha afirmat davant la comissió d'investigació de Les Corts que no hi haurà normalitat si es protegix a Carlos Mazón. Ha reclamat veritat i assumpció de responsabilitats.

Rosa Álvarez ha demanat justícia per la DANA i ha acusat el Govern valencià de negligència

La presidenta de l'Associació Víctimes Mortals Dana 29-O ha reclamat justícia davant Les Corts i ha denunciat negligència del Govern valencià. Ha exigit responsabilitats polítiques a Carlos Mazón i ha criticat el veto a les víctimes en la comissió.

Alacant xifra en 46 els pisos públics investigats sense empadronats a la Platja de Sant Joan

L'Ajuntament ha detectat 46 de 140 vivendes de la promoció Els Naus sense ningú empadronat i traslladarà les dades al jutjat. També observa indicis d'altres irregularitats.

Normalitzat el servici en les línies 2 i 7 després d’un robatori de cable; la 1 manté retards

El servici s'ha restablit en les línies 2 i 7 després de la reparació del cable sostret, mentres la línia 1 seguix amb demores. Els treballs continuen fins a recuperar la normalitat.

L’Audiència de València ordena obrir el juí oral a Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral a Mónica Oltra i a altres nou pel presumpte encobriment dels abusos a una menor. La decisió revoca la negativa prèvia i aprecia base indiciària suficient per a enjudiciar els fets.

Consum va facturar 891 milions a la seua franquícia Charter en 2025 i va obrir 41 botigues

Consum va incrementar un 14,02% la facturació a la seua franquícia Charter en 2025, fins a 891,11 milions, i va elevar la xarxa a 504 botigues. El 73% de les obertures es va concentrar en la Comunitat Valenciana i Catalunya; per a 2026 preveu 37 noves botigues i una alça del 8,2%.

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.