Felip VI rebrà a Pérez Llorca el dijous 12 de febrer a la Zarzuela

Ejemplo de shortcode con estilo
Felip VI rebrà a Juanfran Pérez Llorca el dijous 12 de febrer a les 11.00 a la Zarzuela, en l'audiència protocol·lària després del seu nomenament. Serà la seua primera trobada oficial després de la presa de possessió del 2 de desembre.

Felip VI rebrà dijous que ve, 12 de febrer, al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, en una audiència de caràcter protocol·lari fixada per a les 11.00 hores en el Palau de la Zarzuela.

Serà la primera trobada oficial entre els dos des de la presa de possessió de Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat el 2 de desembre, quan va succeir a Carlos Mazón en el Govern valencià. Estes audiències, habituals després de la designació d’un president autonòmic, enquadren l’inici de la relació institucional amb la Direcció de l’Estat i permeten al nou responsable traslladar prioritats i full de ruta immediates del seu Executiu.

Primera audiència després de la presa de possessió

Encara que no havien celebrat encara una reunió formal, Felip VI i Pérez Llorca van coincidir el 14 de gener a València durant la visita dels reis a l’exposició ‘La transformació de València 1866-2026’, un recorregut pels 160 anys d’història del diari Las Provincias.

La convocatòria figura en l’agenda d’audiències de la Casa Reial i es desenrotllarà en Sarsuela, marc habitual d’esta mena de cites amb representants institucionals després dels relleus autonòmics. El format subratlla el caràcter representatiu de la reunió i ordena el contacte entre la Generalitat i la Corona a l’inici de la nova etapa.

Amb esta trobada, el president disposarà d’un llit per a exposar les línies generals del nou Consell i els assumptes més immediats de l’administració valenciana, mentres que la recepció protocol·lària deixarà constància del relleu al capdavant de la Generalitat davant el cap de l’Estat.

Últimes notícies

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.