19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Renfe xifra en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana

Renfe ha xifrat en el 11,48% el seguiment de la vaga en la Comunitat Valenciana durant el torn de demà del primer de tres dies d’aturs convocats en el sector. La protesta va ser impulsada pel sindicat de maquinistes Semaf i compta amb l’adhesió de CCOO, el Sindicat Ferroviari i CGT.

El percentatge comunicat per l’operadora es referix al conjunt del grup —Renfe Operadora, Renfe Viatgers, Renfe Mercaderies i Renfe Enginyeria i Manteniment—, per la qual cosa inclou personal amb diferents perfils i torns. Amb servicis mínims elevats, bona part de les circulacions es manté i l’impacte es concentra en determinats trams i franges.

En Rodalia ha circulat el 88% dels trens en les primeres hores del dia, la qual cosa apunta a una operativa majoritàriament normal malgrat les supressions puntuals. En llarga distància, dels 28 trens d’alta velocitat que connecten diàriament València i Madrid, este dilluns circularan 22, la qual cosa suposarà sis menys de l’habitual; i, dels 24 que enllacen Alacant i Madrid, ho faran 17, set menys que un dia normal.

Servicis mínims i discrepància de xifres

El secretari general de CGT País Valencià, Juan Ramón Ferrandis, ha xifrat el seguiment de la vaga en un 80-90%. ‘Pràcticament només estan circulant els servicis mínims, que són abusius, perquè s’ha fixat un 75% en Rodalia, un 65% en Mitjana distància, un 73% en Alta Velocitat i un 21% en Mercaderies’. Al seu juí, ‘amb eixos servicis mínims és complicat fer un seguiment de la vaga, però les dades disten molt dels oferits per les empreses’. ‘És moment de fer pressió, d’apostar per un altre model de ferrocarril que no invertisca tant en alta velocitat en favor del tren convencional, que és el que utilitza el 96% de la població’. ‘Hui el ferrocarril és segur a costa de la puntualitat, és segur perquè ha reduït la velocitat’.

Des del Sindicat Ferroviari han assenyalat que el seguiment en Renfe està sent molt ampli i en Adif no tant, a causa dels elevats servicis mínims imposats. En l’àmbit estatal, Renfe ha xifrat el seguiment en el 11,6% en el torn de demà i en el 11,2% si es consideren els torns de demà i nit.

En els servicis comercials (AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity) s’ha complit el 80% dels servicis mínims en el conjunt del territori. En el matí s’han suprimit set servicis —tres en el corredor Nord-est, dos al Sud i dos al Nord— i l’operadora està reubicant a les persones viatgeres afectades en altres trens.

Últimes notícies

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.

Els bombers han extingit un incendi a la sala de calderes de l’Hospital General de València

Una intervenció ràpida ha controlat un foc originat durant treballs de soldadura en un dels soterranis de l'Hospital General. Després s'ha ventilat la zona.