Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet (València) al propietari de quatre galls utilitzats en baralles clandestines després d’interceptar el vehicle en el qual transportava als animals, que presentaven múltiples ferides i clars signes de maltractament.

Els fets van ocórrer la nit del 29 de març, durant un dispositiu operatiu en la via pública. Una patrulla va donar l’alt a un vehicle que desprenia una forta olor i, en inspeccionar-lo, va comprovar que en el maleter viatjaven dos galls i altres dos en el seient posterior, tots ells amb lesions visibles compatibles amb el seu ús en combats clandestins.

El conductor i propietari de les aus no va poder acreditar l’origen legítim dels animals mitjançant cap mena de documentació. Davant les preguntes dels agents, va reconéixer que venia d’una trobada entre galls celebrat a Carlet, la qual cosa va confirmar les sospites que els animals s’empraven en baralles organitzades al marge de la llei.

Signes evidents de maltractament en els animals

Els galls presentaven múltiples ferides repartides pel cos, tant per la preparació prèvia a la baralla com pel propi combat amb altres animals. Entre eixos indicis es trobava la incrustació de materials rígids en els esperons, una pràctica que s’utilitza per a augmentar l’agressivitat i la capacitat de mal durant les baralles. A eixes lesions se sumaven corts, esgarrapades i traumatismes que evidenciaven la seua recent participació en un enfrontament.

A més de les ferides físiques, els agents van detectar indicis de manipulacions addicionals en les aus, com a mutilacions i danys provocats amb productes químics. Este tipus de pràctiques, orientades a fer als animals més agressius o resistents al dolor, reforça el caràcter deliberat del maltractament i agreuja la situació de desprotecció en la qual es trobaven els galls.

Davant l’estat dels animals i la falta de documentació, la Guàrdia Civil va informar el propietari que els quatre galls quedaven a la disposició de l’autoritat judicial. Al mateix temps, es va iniciar el procediment per a proposar-lo per a sanció per la provocació intencionada de baralles d’animals, per la no identificació amb anella de dos de les aus i per les mutilacions i ferides ocasionades mitjançant substàncies químiques.

L’home va ser denunciat per diverses infraccions de la llei de Protecció, Benestar i Tinença d’Animals de Companyia i d’altres normes relacionades amb el benestar animal. Estes infraccions poden implicar importants sancions econòmiques i restriccions sobre la tinença futura d’animals, en tractar-se de conductes considerades especialment greus pel grau de sofriment causat.

Durant l’actuació, els agents van intervindre també una substància de tipus medicamentós que, segons la investigació, s’emprava per a incrementar l’excitació dels galls abans dels combats. Després de la seua confiscació, es va posar en coneixement de la Subdelegació del Govern, en tractar-se d’un producte utilitzat per a alterar el comportament dels animals i afavorir les baralles.

La investigació va ser desenrotllada per agents del Lloc Principal de Carlet, que van documentar l’estat dels galls i les circumstàncies de la intervenció per a posar els fets en coneixement de l’autoritat competent. L’actuació reforça el control sobre les baralles clandestines d’animals, una activitat prohibida que continua generant intervencions policials pel greu maltractament que implica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.