La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

Ejemplo de shortcode con estilo
La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a obrir un expedient disciplinari a l’agent que el diumenge va colpejar per l’esquena a una docent que participava en una protesta en defensa de l’educació pública davant la Conselleria d’Educació, en el context de la vaga indefinida del professorat de la Comunitat Valenciana. L’actuació del policia va quedar registrada en vídeos que s’han difós en xarxes socials i ha provocat una forta polèmica sobre l’ús de la força en el control de manifestacions.

Segons ha informat la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, la dona agredida ha presentat una denúncia pels fets. En les gravacions s’aprecia com camina d’esquena per la calçada quan un agent de la Policia Nacional, amb casc i material antidisturbis, corre cap a ella i l’espenta amb la porra per l’esquena, la qual cosa provoca que caiga bruscament al sòl. La seqüència ha generat indignació entre els col·lectius educatius i entre les persones que van participar en la protesta, que consideren injustificable el colp al no apreciar-se una actitud violenta per part de la docent en les imatges difoses.

Reacció de la Delegacion del Govern i dels sindicats

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i el subdelegat del Govern a València, José Rodríguez Jurado, han mantingut este dilluns una reunió amb els sindicats convocants de la vaga indefinida del professorat. La trobada s’ha produït en plena escalada de tensió, amb les negociacions entre les organitzacions sindicals majoritàries (STEPV, CCOO i UGT) i la Conselleria d’Educació en punt mort després de diverses setmanes de mobilitzacions i sense un acord que pose fi al conflicte.

Els representants sindicals han acudit a la reunió amb la Delegació del Govern per a traslladar el seu malestar per l’actuació policial i exigir que es depuren responsabilitats. L’obertura de l’expedient disciplinari s’interpreta com l’inici d’un procés intern per a esclarir l’ocorregut, prendre declaració a l’agent i analitzar si s’ha vulnerat el protocol d’actuació en manifestacions. Este tipus d’expedients pot desembocar en diferents sancions, des d’amonestacions fins a castics més greus, en funció de la gravetat que es determine en la investigació.

Pilar Bernabé ja havia avançat la seua postura el diumenge en un missatge publicat en la xarxa social X, en el qual qualificava d’inacceptable el vídeo difós. En eixe missatge assenyalava que s’investigarien els fets per a depurar responsabilitats, donant a entendre que no es considera adequada la conducta de l’agent. La difusió massiva de les imatges ha accelerat la resposta institucional i ha situat l’incident com un dels focus del conflicte educatiu a València.

La vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana afronta ja la seua quarta setmana, amb un escenari de bloqueig entre les peticions dels sindicats i les propostes de la Conselleria d’Educació. Les protestes enfront del departament autonòmic s’han mantingut de forma sostinguda, i l’incident del diumenge ha afegit un nou element de tensió a una situació ja crispada, en obrir el debat sobre els límits de la intervenció policial en mobilitzacions que es desenrotllen en defensa de l’educació pública.

Últimes notícies

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.

Elx troba un capitell andalusí dels segles X i XI als Banys Àrabs

Les excavacions als Banys Àrabs d’Elx han recuperat un capitell andalusí dels segles X i XI i un fust de pedra calcària. Les peces s’estudien al MAHE.

Morant alerta del coste de desacreditar la ciencia y la investigación

Diana Morant ha reivindicat a Vitoria la ciència davant del negacionisme i ha advertit dels efectes de retallar la investigació i perdre talent.