Localitzen viu un home de 81 anys amb alzhéimer desaparegut a Pilar de la Horadada

Ejemplo de shortcode con estilo
Un home de 81 anys amb alzhéimer que havia desaparegut dissabte a Pilar de la Horadada ha sigut localitzat viu en un terraplén al costat de la N-332 després d’un ampli dispositiu de busca.

Un home de 81 anys amb alzhéimer que havia desaparegut dissabte passat a Pilar de la Horadada (Alacant) ha sigut localitzat viu en un terraplén al costat de la carretera N-332 dins del terme municipal.

Segons ha informat l’Ajuntament, l’home és resident en un centre geriàtric del municipi i patix alzhéimer, a més d’altres dolències. La seua desaparició havia generat una gran preocupació entre familiars, personal del centre i veïnat, per l’elevat risc que comporta que una persona desorientada romanga hores a la intempèrie.

Dispositiu de busca coordinat

La Policia Local va rebre dissabte l’avís de la Guardia Civil de Torre de la Horadada alertant de la desaparició del veí. A partir d’eixe moment es va posar en marxa un dispositiu de busca coordinat.

En el dispositiu han participat agents de la Guardia Civil, la Policia Local i voluntaris de Protecció Civil. A més, han donat suport les policies locals dels municipis pròxims, que han ampliat el radi de rastreig pels voltants de Pilar de la Horadada i les zones de pas habitual.

La busca ha continuat diumenge i s’ha reforçat amb un dron facilitat per una empresa del municipi. Este recurs ha permés revisar zones de difícil accés i augmentar la superfície controlada en menys temps, cosa clau quan es tracta de persones majors desorientades.

Localitzat en un voral de la N-332

Finalment, una patrulla de la Guardia Civil ha localitzat l’ancià en un voral al costat de la carretera N-332, dins del terme de Pilar de la Horadada. L’home es trobava en un terraplén, allunyat de zones urbanes, fet que havia complicat la seua localització en les primeres hores.

Quan els agents l’han localitzat, el veí estava desorientat. La patrulla l’ha atés en un primer moment al mateix lloc i, posteriorment, s’ha traslladat al centre hospitalari per a una valoració mèdica més completa i per comprovar el seu estat general després d’haver passat la nit fora del centre geriàtric.

Agraïment a la col·laboració veïnal

La regidora de Seguretat Ciutadana, Marina Sáez, ha destacat el paper de la població en la resolució de la desaparició. ‘Vull agrair a la població que s’haja involucrat en la busca del nostre veí, perquè la col·laboració veïnal ha sigut decisiva en el desenllaç’, ha afirmat.

Sáez també ha volgut subratllar el treball dels participants en l’operatiu. Segons ha indicat, ‘les actuacions de la Policia Local, Guardia Civil, Protecció Civil, servicis sanitaris i els cossos de Policia Local dels municipis limítrofs, així com l’empresa Abejorros Horadada, han sigut fonamentals perquè el veí haja pogut aparéixer amb vida i rebre atenció mèdica ràpida’.

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.