La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

La Comunitat Valenciana rebrà fins a 2030 un total de 798 milions d’euros del Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030, després que el Govern haja aprovat definitivament els criteris de repartiment dels 7.000 milions previstos per a totes les autonomies.

Segons ha informat el Ministeri d’Habitatge en un comunicat, els 7.000 milions d’euros es repartiran al llarg de tot el període del pla. D’esta quantitat global, 800 milions corresponen exclusivament a l’exercici 2026, el primer any d’aplicació del nou programa estatal.

Aprovació dels criteris i distribució del pressupost

La distribució s’ha aprovat amb unanimitat de vots a favor en la reunió de la Conferència Sectorial d’Habitatge i Agenda Urbana, celebrada este dijous.

En este fòrum participen el Govern central i les comunitats i ciutats autònomes, que han avalat conjuntament el nou esquema de finançament.

Principals territoris i volum total d’inversió

Durant la vigència completa del Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030, Andalusia encapçalarà el volum d’inversió, amb 1.197 milions d’euros.

A continuació se situarà Madrid, amb 1.113 milions, i en tercer lloc Catalunya, que acumularà 1.015 milions.

La Comunitat Valenciana se situarà en el grup de territoris amb major dotació, amb els 798 milions previstos fins a 2030.

Esta quantitat representa una part significativa dels recursos estatals i reforça el paper de la política d’habitatge en l’agenda autonòmica.

Per darrere d’este bloc d’autonomies amb més finançament, el pla recull altres distribucions territorials.

Repartiment de la inversió per comunitats i ciutats autònomes

A Galícia s’invertiran 399 milions d’euros al llarg del període. A Castella i Lleó s’assignaran 378 milions, mentres que Canàries rebrà 371 milions.

En el cas de Múrcia, el volum total d’inversió serà de 308 milions d’euros. Castella-la Manxa comptarà amb 280 milions i Aragó tindrà assignats 266 milions fins a 2030.

El document aprovat també reflectix les xifres per a altres comunitats. Astúries rebrà 231 milions d’euros, Extremadura en tindrà 210 i La Rioja arribarà als 119 milions al final del període.

A més, el Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 preveu una partida específica per a les ciutats autònomes. Tant Ceuta com Melilla disposaran de 7 milions d’euros cadascuna dins del conjunt d’este programa estatal.

Context de l’acord i seguiment

La reunió en què s’ha tancat esta distribució territorial ha estat presidida pel secretari d’Estat d’Habitatge i Agenda Urbana, David Lucas.

Segons ha destacat el ministeri, este acord és ja el desé que firma per unanimitat amb les comunitats i ciutats autònomes en matèria d’habitatge i agenda urbana.

Últimes notícies

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.

Mestalla enceta l’última temporada amb l’estrena de LaLiga entre València i Celta

València i Celta de Vigo debuten este dissabte en LaLiga a Mestalla, en el primer partit de l’última temporada del vell estadi abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027. Tots dos equips arriben amb dubtes i novetats en la plantilla després d’una pretemporada irregular.