Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

Ejemplo de shortcode con estilo
L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia (Alacant), ha confirmat que viatjarà hui cap a Madrid per a enlairar-se rumb a Veneçuela en un vol especial per a equips de rescat, després del doble terratrémol que ha sacsejat el país i d’hores d’incertesa sobre com arribar a la zona afectada.

‘Ara mateix estem arreplegant el vehicle i reunint tot el personal perquè ja ens han confirmat que tenim un vol esperant-nos en Madrid’, ha explicat el responsable de l’ONG, Omar Suárez.

Vol especial només per a equips d’emergència

Segons ha detallat Suárez, el desplaçament s’ha organitzat a través d’una entitat que ha fletat un avió exclusiu per a equips d’emergència. En este vol compartiran trajecte amb altres grups de rescat que també es dirigixen a la zona afectada pel sisme.

L’eixida es produïx després de rebre noves informacions des de Veneçuela que asseguren que durant el matí s’ha registrat un nou terratrémol. Esta circumstància ha incrementat encara més la urgència per a desplaçar personal especialitzat en recerca i rescat.

A diferència de l’intent frustrat del cap de setmana passat, el grup confia que en esta ocasió podrà arribar directament a Veneçuela sense escales. Segons el portaveu de l’organització, el vol tindrà una duració aproximada de deu hores i, una vegada aterren, esperen incorporar-se de manera immediata a les labors de rescat al terreny.

Un primer intent fallit en l’aeroport de Madrid

L’expedició d’USAR13 havia tornat fa unes hores a la Nucia després d’estar més d’un dia en l’aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. Durant eixa estada, el grup no va poder embarcar en diversos vols amb destinació a Veneçuela, malgrat disposar, segons la seua versió, de tots els permisos necessaris.

Esta espera forçada en l’aeroport madrileny va provocar cansament en l’equip i va retardar la seua arribada a la zona del terratrémol. Els membres d’USAR13 havien preparat material, gossos de rescat i personal format per a actuar en les primeres hores, però es van quedar en terra per motius que, segons indiquen, ningú els va aclarir.

La ONG va denunciar en aquell moment la falta d’explicacions sobre els motius que van impedir el seu desplaçament. A més, va advertir que el retard reduïa considerablement les possibilitats de localitzar supervivents entre els enderrocs, ja que cada hora que passa després d’un gran terratrémol complica les tasques de recerca.

Ara, amb el vol confirmat i una planificació més clara, USAR13 es prepara per a eixir de nou des de la Nucia cap a Madrid i, des d’allí, incorporar-se en les pròximes hores a l’operatiu internacional de rescat a Veneçuela.

Últimes notícies

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.

València recorda les víctimes de la dana i acompanya les de l’accident ferroviari

L’Ajuntament de València ha commemorat el segon aniversari de la dana i ha expressat la seua solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.