El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón per un presumpte delicte de fals testimoni davant la comissió d’investigació de la DANA del Congrés dels Diputats.
Segons han indicat fonts del PSPV-PSOE, l’escrit registrat al Suprem assenyala que Mazón ha declarat de manera contradictòria sobre la gestió de la DANA. Estes contradiccions afecten la seua compareixença al Congrés, que va tindre lloc el passat mes de novembre.
La formació socialista ha explicat que la querella es fonamenta principalment en tres elements. D’una banda, en el contingut literal de la declaració de Mazón davant la comissió parlamentària. D’altra banda, en la investigació que està duent a terme el jutjat de Catarroja, que instruïx la causa penal sobre la gestió de la DANA.
El tercer pilar que el PSPV-PSOE ha posat damunt la taula
El tercer pilar que el PSPV-PSOE ha posat damunt la taula són els missatges intercanviats en el grup de WhatsApp del Govern valencià en octubre de 2024. Segons les mateixes fonts, estos missatges reflectixen decisions i converses internes sobre la gestió de l’episodi de pluges que no encaixen amb el relat oferit per Mazón en la seua compareixença a Madrid.
Este conjunt de contradiccions, segons la denúncia socialista, podria encaixar en el delicte de fals testimoni davant una comissió d’investigació parlamentària. Per això, el partit ha optat per acudir al Tribunal Suprem, atés l’aforament de l’expresident de la Generalitat.
La comissió d’investigació sobre la DANA al Congrés ha analitzat la gestió d’este episodi de pluges extremes, amb especial atenció a les decisions polítiques i administratives. En este context, les paraules de Mazón, segons sosté el PSPV-PSOE, no coincidirien amb la informació que s’ha anat incorporant a la causa judicial de Catarroja i als registres de comunicació interna del Consell.
A l’espera de la decisió del Tribunal Suprem sobre l’admissió a tràmit, la querella del PSPV-PSOE obri un nou front jurídic i polític al voltant de la gestió de la DANA i del paper que van tindre els responsables del Govern valencià en aquells dies.







