Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Unitat Tècnica d’Anàlisi de Prevenció de la Generalitat ha advertit que, a última hora de la vesprada d’este dimarts i durant la nit, es poden registrar reventons càlids amb una pujada sobtada de les temperatures i ratxes de vent molt fortes en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Segons ha informat este servici tècnic, la probabilitat que es produïxquen estos reventons càlids és alta. Este tipus de fenomen, associat sovint a situacions d’ola de calor, pot provocar increments bruscos de temperatura en pocs minuts i vents intensos que compliquen la situació a l’aire lliure.

Emergències ha demanat a la població que incremente la prudència davant la possible coincidència d’estos fenòmens meteorològics adversos. L’organisme insistix que, si es dona alguna situació de risc, la ciutadania ha d’aplicar mesures bàsiques d’autoprotecció, com tancar portes i finestres davant ratxes molt fortes, retirar objectes que puguen caure i romandre en llocs segurs.

Temperatures màximes pròximes als 39 graus

La jornada d’este dimarts ha estat marcada per temperatures molt altes en bona part del territori valencià. Segons la xarxa d’observatoris de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), les màximes han arribat fins als 38,8 graus al municipi d’Ayora.

A la província de València també s’han mesurat 38,7 graus a Requena i 38,2 graus a Teresa de Cofrentes. A més, s’han registrat 38 graus tant a Ademuz com de nou a Ayora, la qual cosa confirma un ambient extremadament calorós a l’interior valencià.

D’altra banda, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha informat de màximes de 37,6 graus al municipi de Jalance i de 37,3 graus a Utiel, també a la província de València. Estes xifres reforcen la intensitat de l’episodi de calor en les comarques interiors.

Pel que fa a altres punts de la Comunitat Valenciana, Aemet ha assenyalat 36,5 graus a Pinoso, a la província d’Alacant, i la mateixa temperatura a Fontanars dels Alforins, a la província de València.

En les capitals de província, les temperatures han sigut lleugerament més baixes però igualment elevades per a l’època de l’any. Aemet ha detallat que s’han registrat 34,1 graus a Alacant, 32,5 graus a Castelló de la Plana i 31 graus a València.

Esta combinació de màximes altes durant el dia i l’avís de reventons càlids i vents sobtats durant la nit configura una situació meteorològica adversa. Per això, les autoritats recomanen seguir l’evolució de les previsions i atendre en tot moment les indicacions oficials d’Emergències i dels servicis meteorològics.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.