13.6 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Moren 21 persones pel fred durant una carrera de muntanya a la Xina

21 persones van morir de fred durant una carrera de muntanya celebrada este dissabte en Yellow River Stone Forest en Baiyin, una zona turística de la província septentrional xinesa de Gansu, informa este diumenge la premsa local. És la tragèdia més gran que ha sofert l’esport d’ultrarunning i entre els morts es troba el corredor xinès d’elit Jing Liang, que havia guanyat les tres edicions anteriors d’esta carrera.

La carrera d’ultrafondo, en la qual els 172 participants havien de recórrer més uns 100 quilòmetres camp a través en una zona muntanyenca, va ser interrompuda després que alguns d’ells mostraren signes d’hipotèrmia i problemes físics després de la caiguda repentina de les temperatures en una zona de gran altitud.

Afectats per la granissada, la pluja gelada i els vendavals cap a les 13.00 hora local (05.00 GMT) d’ahir, alguns d’ells van desaparéixer. Els equips de rescat van confirmar la mort de 21 corredors dels corredors cap a les 08.00 hora local (00.00 GMT) d’este diumenge.

Els participants devien recórrer 100 kilòmetres camp a través

Segons van informar les autoritats locals en una roda de premsa, es va dur a terme una complexa missió de cerca i rescat, amb més de 700 persones implicades. El corredor xinès d’elit Jing Liang, el resultat internacional de la qual més recent va ser un segon lloc en la Vibram Hong Kong 100k 2020, s’hi hagi entre els morts.

Mala protecció

 

L’últim part ofert pel Govern local indica que 151 dels participants estan fora de perill, encara que vuit d’ells van sofrir xicotetes lesions per les quals han rebut tractament mèdic, i es troben estables. Segons els rescatadors, el principal problema va ser que les temperatures van descendir a prop de zero graus centígrads mentre els corredors vestien peces fines que no els van protegir del fred.

L’alcalde organitza una roda de premsa

L’alcalde de Baiyin, Zhang Xuchen, va celebrar una conferència de premsa i es va disculpar profundament com a organitzador de l’esdeveniment. “Expressem el nostre més sentit condol i el nostre més sentit condol a les famílies de les víctimes i els ferits“, va dir l’alcalde.

Últimes notícies

Suárez insistix que el risc de col·lapse de Forata va desviar l’atenció del Pedrís

El subdirector d'Emergències ha declarat que l'amenaça sobre la presa de Forata va concentrar recursos i va retardar el focus en el barranc de Poio i l'Horta Sud. El seu relat detalla decisions, cronologia i dubtes legals durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

Les pluges han deixat 66,6 l/m² a Catarroja i han forçat tancaments preventius de túnels

Catarroja ha acumulat 66,6 l/m², amb 15 litres en una hora. Després de tancaments preventius i una nit de neteja, a les 6.00 s'ha recuperat la normalitat i s'esperen pluges sense risc.

La litigiositat en els jutjats de la Comunitat baixa un 16,6% en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana va registrar 157.204 nous assumptes entre juliol i setembre, un 16,6% menys interanual. Malgrat el descens d'entrades, la batussa va augmentar.

Investigat per deixar morir a tres aus i tindre un lloro gris protegit a Borriana

La Guàrdia Civil investiga a un home de 52 anys a Borriana per la mort per inanició de tres aus i per tindre sense documentació un lloro gris africà. Les diligències han sigut remeses al jutjat de Vila-real i la investigació continua oberta.

Detingut després de robar d’una tirada una cadena a una dona major a Alacant gràcies a la col·laboració ciutadana

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Alacant instants després d'arrancar una cadena d'or a una dona d'avançada edat. Testimonis ho van seguir breument i van aportar la seua descripció a la Policia Nacional, la qual cosa va facilitar la seua localització malgrat que es va canviar de pantalons per a despistar.

Avís groc per pluges de 30 l/m² en 1 hora i 80 en 12 en el litoral de Castelló

Aemet manté l'avís groc fins al migdia en el litoral de Castelló, amb llindars de 30 l/h i 80 en 12 hores. València i el nord d'Alacant prolonguen avisos fins a les 23.59.

Dos detinguts i cinc investigats per estafar a 85 majors fent-se passar per tècnics de llum

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i investiga a altres cinc per una xarxa que va estafar i va furtar a 85 ancians en nou comunitats mitjançant el fals revisor de la llum. El grup, amb set membres residents a València, hauria obtingut més de 100.000 euros i objectes de valor.

La pluja deixa fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores i provoca servicis puntuals de bombers

Les precipitacions persistents han acumulat fins a 43,4 l/m² a València en quatre hores, amb avisos puntuals a bombers i registres destacats en diverses comarques.