Roberto Bautista, ja extenista professional i natural de Benlloc, s’ha estrenat com a futbolista amb un doblet amb la camiseta d’Els Ibarsos, només un mes després d’anunciar la seua retirada del tenis. El jugador castellonenc ha tornat així al futbol base que va abandonar d’adolescent, ara defensant els colors del club de Primera FFCV on ja havia jugat son pare.
El retorn al futbol
Bautista ha decidit reprendre la seua antiga passió esportiva després de tancar una trajectòria de vint anys en el circuit professional. El castellonenc ha sigut un dels referents del tenis espanyol en l’última dècada i ha destacat per la seua regularitat.
Es va retirar a principis de juliol, després de disputar la Copa de España a Huelva. Amb eixa decisió va posar punt final a una carrera marcada per títols, grans actuacions en Grand Slams i moments emblemàtics amb l’equip espanyol de Copa Davis.
Quan era adolescent, Bautista jugava en la pedrera del Villarreal i combinava futbol i tenis. Finalment va optar per la raqueta quan tenia 14 anys, la qual cosa li va obrir la porta a l’elit mundial del tenis. Ara ha canviat de nou de gespa per a complir aquella il·lusió interrompuda.
Debut golejador amb Els Ibarsos
El primer partit amb el seu nou equip ha sigut este dijous, en un amistós de pretemporada. Els Ibarsos s’ha enfrontat al Morella en un encontre preparatori que ha acabat amb victòria local per 4-2.
Bautista ha tingut un paper destacat en el triomf. Ha jugat com a davanter i ha firmat dos gols en aproximadament 40 minuts sobre el terreny de joc. Eixa aportació ha sigut clau per a encarrilar la victòria del conjunt de Primera FFCV.
L’extenista ha lluït el dorsal 11 en el seu debut futbolístic. El seu rendiment ha demostrat que conserva un bon instint golejador, malgrat haver dedicat tota la seua vida professional al tenis.
Un vincle especial amb Els Ibarsos
La tria d’Els Ibarsos té un fort component emocional per a Bautista. Este és l’equip en què jugava son pare, Ximo Bautista, molt vinculat també al futbol local.
Ximo Bautista va morir hores abans que el seu fill aconseguira un punt decisiu per a la selecció espanyola en la final de la Copa Davis de 2019. En aquella ocasió, Roberto va abandonar la concentració per a acompanyar-lo en les seues últimes hores i després va tornar per a jugar, davant els problemes físics d’altres companys.
Aquell triomf va ajudar Espanya a aconseguir la famosa ‘ensaladera’ de 2019. Eixe episodi va marcar profundament la seua carrera i el seu vincle emocional amb el tenis i amb la família.
Ara, anys després, Bautista ha tornat als orígens i ha fet el seu primer pas com a futbolista amateur. Ho ha fet en el club onde va jugar son pare i en el qual, almenys per a este inici, ha demostrat que també pot ser decisiu davant porteria.









