Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de ‘Singularitat’ de la Comunitat Valenciana, després de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, fet que li permet accedir a finançament extraordinari i reforça el seu posicionament com a destinació turística.

Esta distinció permet, entre altres avantatges, optar a les línies de finançament extraordinari de Turisme Comunitat Valenciana. L’objectiu és que els municipis puguen atendre adequadament l’afluència de turistes i visitants i garantir uns servicis de qualitat.

L’Ajuntament de Castielfabib va presentar la sol·licitud l’11 de juny passat davant la Direcció General de Turisme. Després de revisar la documentació aportada en l’expedient, l’Administració autonòmica ha resolt favorablement i ha concedit oficialment la distinció.

La consellera d’Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano, signa la resolució d’este reconeixement. Cano ha destacat que ‘esta distinció reforça el posicionament turístic de Castielfabib i suposa un nou impuls dins de l’estratègia de desenvolupament turístic de la Comunitat Valenciana‘.

En un comunicat, la consellera ha volgut remarcar també la faena feta a nivell local. Segons ha assenyalat, ‘el compromís i la col·laboració de tots els actors han sigut clau per a consolidar Castielfabib com un destí atractiu i competitiu, contribuint a reforçar la projecció turística de la província de València en l’àmbit nacional i internacional’.

Requisits per a ser Municipi Turístic

Els municipis turístics reconeguts per la Generalitat han de complir els criteris i obligacions establits en el Decret 5/2020, de 10 de gener. Este decret regula l’estatut del municipi turístic de la Comunitat Valenciana i desenvolupa l’article 29 de la Llei 15/2018, de 7 de juny, de turisme, oci i hospitalitat.

Els criteris per a obtindre la condició de ‘Municipi Turístic’ se centren en diversos aspectes clau. Es valora la població turística que rep el municipi, les places d’allotjament disponibles, els recursos turístics existents i el pes del turisme en l’economia local.

A més, no n’hi ha prou amb complir estes condicions objectives. Els ajuntaments han d’acreditar també que complixen les obligacions específiques que marca el decret. Això inclou compromisos en matèria de qualitat, sostenibilitat, gestió turística i coordinació dels servicis municipals relacionats amb el turisme.

Les categories de Municipi Turístic són tres: Excel·lència, Rellevància i Singularitat. Cada ajuntament sol·licita la categoria que millor s’ajusta a la seua realitat i als seus indicadors, i l’Administració autonòmica valora si complix els requisits.

Situació actual dels municipis turístics

La Comunitat Valenciana compta en l’actualitat amb 85 destinacions reconegudes oficialment com a municipis turístics en alguna d’estes tres categories. Estes localitats es beneficien de majors possibilitats de col·laboració institucional i de finançament específic per a millorar la seua oferta.

Per categories, hi ha 40 municipis turístics reconeguts amb la categoria de ‘Singularitat’, inclosa ja la nova incorporació de Castielfabib. A més, 21 municipis disposen de la categoria de ‘Rellevància’ i 24 estan acreditats amb la màxima categoria d’’Excel·lència’.

Amb este reconeixement, Castielfabib s’integra en la xarxa de destinacions que la Generalitat considera estratègiques per al desenvolupament turístic de la Comunitat Valenciana. El municipi podrà reforçar recursos, servicis i promoció, amb impacte directe sobre el seu teixit econòmic i social.

Últimes notícies

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.