València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’Ajuntament de València ha suspés des de les 14 hores de demà dimecres les activitats en 26 centres educatius situats en zones inundables o afectades per la DANA, davant l’alerta taronja per fortes pluges i tempestes activada en tota la província.

En estos centres es garantirà el servici de menjador fins a les 15 hores. Així ho ha anunciat el consistori este dimarts, com a mesura de prevenció per l’episodi de pluges intenses previst.

Centres educatius afectats

Entre els centres on s’han suspés les activitats hi ha el col·legi privat Nuestra Señora del Rosario-Trinitarias i els CEIP Forn d’Alcedo i Padre Manjón. També la Escola Privada de Música Santa Cecilia Castellar-Oliveral i el seu centre instructiu, així com l’IES Ravatxol i el CEIP Castellar-Oliveral.

La mesura afecta igualment diversos centres privats: Sambori, FP CFFOlgado, Rosa Llácer i Formiguetes. S’inclou també la Escola Privada de Música Sedajazz, els centres Universitat Popular de Castellar-Oliveral, Forn d’Alcedo i La Torre, i el centre ocupacional d’esta pedania.

En zones inundables, la suspensió afecta el CEIP Camí de l’Horta de Benimàmet-Beniferri i el CEIP José Senent de Massarojos. També l’IES Isabel de Villena i el CEIP Blasco Ibáñez de València, la Escola Privada de Música El Palmar i la d’Agrupación Musical Massarrojos.

Així mateix, el tancament temporal inclou els centres Universitat Popular Poble Nou, Carpesa, Massarrojos i El Palmar. L’objectiu és reduir riscos en aquelles instal·lacions situades en punts especialment sensibles davant pluges abundants.

En els centres de les pedanies d’El Saler i Pinedo, l’Ajuntament ha comunicat que, a partir de les 15 hores, les activitats hauran de passar a espais interiors o bé planificar l’eixida i arreplegada de l’alumnat amb antelació.

En la resta de centres educatius de la ciutat, s’ha indicat que, des de les 15 hores, totes les activitats programades es realitzen dins de les aules o instal·lacions cobertes.

Suspensió d’esport a l’aire lliure i tancament de parcs

A més, des de les 14 hores de demà també es suspén tota l’activitat esportiva a l’aire lliure organitzada per la Fundación Deportiva Municipal. L’Ajuntament tancarà igualment els parcs i jardins municipals, així com les biblioteques ubicades en el seu interior, el Jardín del Turia i els cementeris.

Queden suspesos el mercat extraordinari del Passeig Marítim i la jornada prevista del Congreso Fallero. També s’anul·la l’activitat ‘Reto Metrominuto’ de la Setmana Europea de la Mobilitat, que estava programada per a demà.

Davant l’episodi de pluges intenses, el consistori ha obert el centre CAES d’alerta meteorològica del Carme, que coordinarà la resposta municipal.

Alerta taronja en tota la província

La Conselleria d’Emergències i Interior, a través del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat, ha activat per a este dimecres l’alerta de nivell taronja en tota la província de València.

Les previsions apunten a pluges intenses, amb acumulats de fins a 40 litres per metre quadrat en una hora. També hi ha possibilitat que se superen els 80 litres per metre quadrat en dos o tres hores, la qual cosa pot provocar problemes d’inundacions localitzades.

L’Ajuntament de València ha informat que Bombers, Policia Local, Protecció Civil i la resta de servicis municipals estan mobilitzats. Estos servicis faran el seguiment de l’episodi de pluges i tempestes i actuaran si es produïxen incidències greus en la ciutat.

Últimes notícies

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.

El Levante necessita punts en la visita al Celta a Balaídos

El Celta i el Levante s’enfronten diumenge a Balaídos amb la necessitat de sumar punts. Hugo Sotelo tornarà a l’estadi en un duel amb baixes i rotacions possibles.

Villarreal i Getafe busquen tancar les ferides europees

El Villarreal i el Getafe s’enfronten diumenge a La Cerámica, després de perdre a Europa. Els madrilenys també volen trencar la mala ratxa fora de casa.

El Levante busca punts a Vigo sense confiar-se del triomf anterior

Luís Castro ha advertit que la victòria de la temporada passada no dona punts al Levante en la visita d’este diumenge a Vigo. L’equip arriba després de dues derrotes seguides.