Mastodon
30.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Torna el públic als estadis d’Espanya

El futbol i el bàsquet professionals d’Espanya tornaran a tindre públic en les seues graderies després de més de catorze mesos amb elles buides per la pandèmia, després de l’autorització per part del Ministeri de Sanitat perquè hi haja espectadors (amb les condicions que pauten les respectives comunitats autònomes).
Perquè es done este fet tan esperat per aficionats i clubs, la Comunitat haurà d’estar en fase 1 epidemiologia.

Així ho va anunciar este dimecres el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, que després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va assegurar que les dos últimes jornades de LaLiga, en les zones que es troben en fase un de la pandèmia, i el que queda per disputar de la Liga Endesa de bàsquet, tornaran a comptar amb espectadors en els seus estadis i pavellons. (menys de 50 d’incidència acumulada).

Els aforaments seran del 30% de la seua capacitat amb un màxim de 5.000 espectadors. També hi haurà públic en els playoffs de la Lliga Endesa.

Els partits que es podran disputar amb públic són el Valencia – Eibar i Villarreal – Sevilla de la penúltima jornada, i l’Elche – AthleticLevante – Cádiz i Celta – Betis de l’última jornada prevista per al cap de setmana del 22 i 23 de maig.

En Segona els duels amb seguidors en les graderies seran els que disputen Castellón – PonferradinaCastellón – Rayo i Lugo – Mirandés.

Un topall de 5.000 aficionats

 

L’aforament en estos partits serà d’un 30% amb un topall de 5.000 persones i de moment només s’obriran estadis al públic en Comunitat Valenciana i Galícia. Respecte a la presència d’aficionats en altres estadis del futbol espanyol, Carolina Darias va afirmar que: «La realitat és canviant. Si altres regions entren en fase 1, podrien obrir-se al públic».

«En aquells partits de les dos jornades que queden en fase 1 podran celebrar-se amb la presència del 30% d’estadi de públic, amb el topall de 5.000 persones. El missatge és positiu. Torna el públic en aquells territoris on hi ha més garanties, amb uns topalls, però permetent que puguen finalitzar la Lliga amb una miqueta de públic.

La Comunitat valenciana pot: els partits de Valencia, Villarreal, Levante, Castellón i Elche podran tindre públic».

 

16.000 espectadors en La Cartuja

 

«També hem pensat en la selecció, que jugarà en La Cartuja de Sevilla amb un aforament de fins a 16.000 espectadors».

Màscara FFP2, distància d’1,5 metres…

 

«La volta del públic serà possible en els territoris en fase 1 del semàfor. Haurà d’haver-hi una distància d’1,5 metres en tots els sentits. A més, l’entrada i eixida serà de manera escalonada i per sectors. No es podrà menjar ni fumar i serà exigible una màscara FFP2 sense vàlvula i la presa de temperatura a l’entrada».

Últimes notícies

Detinguda per escanyar amb el cable d’una aspiradora a una amiga a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys ha sigut arrestada pel presumpte escanyament amb el cable d'una aspiradora de la seua amiga, de 66, en un apartament de Benidorm. La Policia Nacional dirigix una investigació que continua oberta.

Sanitat pagarà 34.673 euros als fills d’un pacient mort per una sonda mal col·locada

El CJC estima parcialment la reclamació per funcionament anormal del servici i proposa 34.673 euros per als dos fills d'un pacient mort després d'una PEG mal posicionada.

La Gonzalo Anaya denuncia la calor en col·legis i IES i exigix bioclimatización en la Comunitat Valenciana

La confederació d'AMPA alerta de temperatures superiors a 30 graus en aules sense ventilació ni climatització i reclama a la Conselleria un pla global i urgent.

Mor l’home que es va autolesionar després d’agredir a un altre amb un pal a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a l'hospital després de tallar-se el coll amb una arma blanca després d'agredir amb un pal a un altre a Sant Joan. La disputa va ser laboral i el ferit de 48 anys està fora de perill.

Afectats d’ELA, pendents del pla del Govern per a aplicar la llei el 31 d’octubre

Pacients i entitats esperen que el 31 d'octubre el Govern plantege a les autonomies un pla per a aplicar la llei ELA, amb finançament estatal i execució autonòmica. El moviment confia en un impuls real després d'un primer any frenat per la falta de recursos.

Sánchez anuncia 1.154 milions per a l’aeroport d’Alacant-Elx: més terminal, dic no Schengen i nou carrer de rodatge

El Govern invertirà 1.154 milions en l'aeroport Alacant-Elx entre 2027 i 2031 per a ampliar un 30% la terminal, crear un dic no Schengen i millorar l'operativa en pista. L'alcalde i el sector turístic reclamen segona pista i connexió ferroviària.

Les obres en el Mercat Central destapen mosaic Nolla, reixeria i una taula numerada

La retirada de set parades per a ampliar el Central Bar trau a la llum pavimente de mosaic Nolla, reixeria i una taula de marbre amb bancada. Les troballes es conservaran i es posaran en valor amb supervisió arqueològica.

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions per a ampliar la cartera de salut bucodental

La Comunitat Valenciana rebrà 7,63 milions dins del repartiment estatal per a ampliar la cartera de salut bucodental i incorporar de manera progressiva als majors de 65. El desplegament començarà per les residències i es manté la prioritat per a infància, embarassades, persones amb discapacitat i pacients oncològics cervicofaciales.