Deu persones han mort en accidents de trànsit durant el pont del Pilar a les carreteres espanyoles, des de les tres de la vesprada de divendres fins a la mitjanit de dilluns, en deu sinistres mortals. Un d’estos accidents s’ha registrat a Vinaròs (Castelló) i set de les víctimes eren usuaris vulnerables: sis motoristes i un ciclista, segons el balanç provisional.
Segons ha informat la Direcció General de Trànsit (DGT), set dels deu accidents s’han produït en vies convencionals i tres en autopistes o autovies. Estes dades confirmen, una vegada més, el major risc d’accidentalitat mortal en carreteres secundàries, on hi ha més interseccions i avançaments.
Tipus d’accidents i localitzacions
Entre els sinistres comptabilitzats durant l’operació especial del pont del Pilar hi ha hagut quatre eixides de via i tres col·lisions. La resta d’accidents mortals també han implicat vehicles amb usuaris vulnerables, com els motoristes i el ciclista que han perdut la vida.
Els accidents s’han registrat en diferents punts del territori. A més del cas de Vinaròs, hi ha hagut sinistres a Puente Genil (Còrdova), Cabezas Rubias (Huelva), Navas del Rey (Madrid), Cartagena (Múrcia), Dozón (Pontevedra), Osuna (Sevilla), Gironès i Castelló d’Empúries (Girona) i Conca de Barberà (Tarragona).
Este repartiment geogràfic mostra que els accidents han afectat tant carreteres de l’interior com de la costa, en comunitats amb molt de trànsit durant el pont. En molts d’estos punts, la combinació d’un augment dels desplaçaments i trams de via més perillosos incrementa el risc d’accident greu.
Operatiu especial de la DGT
Amb motiu del pont del Pilar, la DGT ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i regulació del trànsit. L’operatiu ha funcionat des de les tres de la vesprada de divendres 9 fins a les dotze de la nit de dilluns.
Segons les previsions inicials, durant estos dies festius s’havien planificat 5,7 milions de desplaçaments per carretera. Per això, Trànsit ha reforçat els mitjans de control, com ara la presència de patrulles, radars i altres sistemes de vigilància, amb l’objectiu de reduir la sinistralitat.
Malgrat este dispositiu, el balanç provisional reflectix un pont com una xifra significativa de morts. El pes dels motoristes i ciclistes entre les víctimes confirma la seua especial vulnerabilitat en cas d’accident.
En el que portem d’any, fins al 12 d’octubre, les carreteres espanyoles acumulen 848 persones mortes en accidents de trànsit. Esta dada inclou tant sinistres en vies convencionals com en autopistes i autovies, i mostra l’impacte continu de la sinistralitat viària sobre les famílies afectades.
La DGT insistix habitualment en la prudència al volant, especialment en operacions especials com la del pont del Pilar. Recomana respectar els límits de velocitat, mantindre la distància de seguretat i evitar distraccions, per a reduir el nombre d’accidents i víctimes en futurs desplaçaments massius.




