Una de les decisions més esperades del Consell: l’ampliació d’horaris en l’hostaleria

L’hostaleria està sent un dels sectors més perjudicats per la pandèmia, per això després del considerable descens de positius en la Comunitat Valenciana, el govern que presideix Ximo Puig es reunirà per a prendre decisions sobre les relaxacions de les restriccions de la mobilitat i l’activitat social. Però això sí, els canvis no seran excessius, perquè cal continuar pensant en la salut.

Quines mesures es pensa suavitzar?

 

L’ampliació d’horaris de l’hostaleria és una de les coses més demandades per hostalers i clients, per això el Consell considera ampliar el tancament de les terrasses més enllà de les sis de la vesprada. L’interior podria quedar-se com està ara.

Si al final es duu a terme esta decisió o no, se sabrà dijous que ve quan es reunisca la comissió interdepartamental del Consell, a la vista dels informes dels tècnics de Sanitat i de les consideracions que realitzen els experts als quals consulta periòdicament el president de la Generalitat, Ximo Puig. Les noves mesures tindrien efectes a partir de la setmana pròxima.

No està descartat que la decisió puga afectar també els interiors, encara que este assumpte ja va generar alguna discrepància en els socis en trobades recents en la interdepartamental.

De moment, l’avanç en la relaxació de mesures es veu impulsat pel sosteniment de les bones dades d’incidència: encara que han augmentat lleugerament, la Comunitat Valenciana es manté com la de menor risc a Espanya, amb xifres molt més baixes que la mitjana.

Ximo Puig va advocar ahir per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, encara que va recordar que l’autonomia pot adoptar mesures pel seu compte, ja que les que va prendre en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJ valencià.

Últimes notícies

Crema de dues vivendes de familiars dels detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Dues vivendes on viuen familiars dels quatre detinguts pel tiroteig mortal entre dos clans a Alzira han sigut incendiades, sense causar ferits, encara que ha mort un cavall.

Les màximes pugen quasi 4 graus a Castelló i arriben als 34 a l’Alt Maestrat

Les temperatures màximes d’este dilluns han pujat fins a 4 graus en punts de l’interior de Castelló i han assolit els 34 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, segons Aemet i Avamet.

Quatre anys de presó per enganyar un octogenari i traure-li quasi 400.000 euros

Una dona ha sigut condemnada a quatre anys de presó per estafar prop de 400.000 euros a un home octogenari, viudo i amb trastorn afectiu, fent-li creure que eren parella i aprofitant-se de la seua soledat.

El IVC oferix 31 propostes de teatre, dansa i circ a València este primer trimestre

L’Institut Valencià de Cultura ha presentat 31 propostes de teatre, dansa i circ per al primer trimestre de la temporada 2026-2027, repartides entre el Teatre Principal, el Teatre Rialto i l’Espai La Granja, amb protagonisme per a produccions pròpies i companyies valencianes.

Emilio Argüeso s’acull al seu dret a no contestar en la comissió de la DANA al Congrés

L’exdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, Emilio Argüeso, s’ha negat a respondre davant la comissió de la DANA al Congrés per a evitar interferències amb la causa penal oberta contra ell i protegir el seu dret de defensa.

La inversió estrangera directa es dispara en la Comunitat i ja supera els 1.800 milions

La inversió estrangera directa en la Comunitat Valenciana ha augmentat més d’un 400 % fins juliol i ha arribat als 1.846 milions, fet que situa el territori com el tercer que més capital exterior capta a Espanya. València concentra el 80 % del flux i França es consolida com el principal país inversor.

Baldoví veu en la compareixença de Mazón al Congrés un nou insult a les víctimes de la DANA

Joan Baldoví ha qualificat de nou insult a les víctimes de la DANA la compareixença de Carlos Mazón al Congrés, i l ha acusat de no respondre les preguntes sobre la gestió de la catàstrofe.

La defensa de Pradas recorre a l’Audiència per obtindre els missatges de Bernabé sobre la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha recorregut davant l’Audiència la decisió de la jutgessa que investiga la DANA de no reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, els missatges que va intercanviar durant l’emergència del 29 d’octubre de 2024. L’equip legal invoca la igualtat de tracte amb altres responsables i considera “imprescindible” aclarir quina informació va arribar al Cecopi.