Puig creu que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal»

Ejemplo de shortcode con estilo
  El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».   Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis […]

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha considerat que la situació epidemiològica «no es pot explicar simplement pel Nadal» i ha apuntat que «hi ha causes molt complexes» que la fan «bastant difícil d’explicar».

 

Així ho ha afirmat Puig en una entrevista en ‘Herrera en COPE’, després del segon dia consecutiu amb més de 9.000 contagis en el territori valencià i amb 4.594 persones hospitalitzades, i una setmana després d’endurir les mesures restrictives.

 

Estes restriccions arriben després d’un Nadal amb mesures dures en les que no podia haver-hi retrobament familiar fora de la Comunitat Valenciana. Amb tot, Puig ha considerat que la situació és molt difícil en els hospitals i ha valorat l’esforç enorme dels professionals, aguantant esta situació.

 

Situació extrema en els hospitals

Per al president, hi ha alguna explicació respecte a esta situació, com el fet que la incidència en la primera i segona ona fora més baixa en el territori valencià. Açò  afavorix «la intel·ligència d’este virus en la seua lluita per la superació i la propagació» , i que el mateix passa en llocs com Portugal, Extremadura o Múrcia.

 

«A pesar del gran estrès que es viu als hospitals, hi ha una estabilització o fins i tot evolució a la baixa en algunes zones, però dins d’una situació extrema». Així i tot, «encara que ahir van baixar els ingressos, estes són qüestions que poden ser puntuals i vindran setmanes molt complicades», ha manifestat Puig.

 

En este sentit, «més enllà que es puguen ampliar els llits i les UCI, que són suficients en este moment, els professionals estan durant molts mesos treballant durament, i el nivell d’esgotament físic i mental és alt».

 

Nova variant britànica i vacunació

Preguntat respecte a la nova variant britànica del virus, Ximo Puig s’ha mostrat molt preocupat, ja que en algunes comunitats té una important aportació als contagis. «En València teòricament no, però en Alacant pot haver augmentat», ha agregat, i ha apuntat que «allí viuen molts residents britànics, un terç dels quals viuen en Espanya i que existix una relació molt directa».

 

D’altra banda, el president del govern valencià ha indicat que «esta setmana ja s’ha anat alentint la vacunació de les primeres dosis, ja que vivim en la incertesa. No sabem quantes dosis rebrem el dilluns», ha advertit, al mateix temps que ha recordat que cal garantir que puguen posar-se les segones dosis.

Últimes notícies

El València continua penúltim després de perdre davant del Real Madrid

El València ha caigut 0-3 a Mestalla davant del Real Madrid i continua penúltim amb nou punts. Els blancs sumen huit victòries consecutives.

El Valencia i el Real Madrid homenatgen Jesús de Miguel a Mestalla

El Valencia i el Real Madrid han recordat el davanter del CD Tenerife, Jesús de Miguel, mort dimarts. El tribut ha inclòs un minut de silenci, un vídeo i una bandera a mitja asta.

Sadiq i Danjuma lideren l’atac del València davant del Madrid

El València ha triat Sadiq i Danjuma per a buscar la primera victòria a Mestalla. El Real Madrid presenta cinc canvis respecte a l’onze d’Atenes.

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.