23 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Tres detinguts en Vinaròs per robar el bolso a ancianes a l’eixida del supermercat

 

Efectius de la Guàrdia Civil han detingut en Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló de la Plana) a tres persones, un home i dos dones, acusades de robar bosses de mà a dones d’edat avançada a l’eixida dels supermercats.

 

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, la investigació es va iniciar el passat 6 d’octubre, quan una dona va denunciar davant la Guàrdia Civil que a l’eixida d’un hipermercat i després d’introduir la compra i deixar la bossa en el cotxe, se li va acostar un home dient-li que li havien caigut monedes en terra i una altra persona va aprofitar per a llevar-li la bossa de mà.

 

A partir d’eixa data i en dies posteriors es van fer una sèrie de furts, sent sempre les víctimes dones majors a les que vigilaven i seguien a l’eixida de supermercats o centres comercials per a posteriorment sostraure’ls el bolso pel mateix procediment i mètode de distracció.

 

Pillats ‘in fraganti’ en l’autopista AP-7

Les investigacions dutes a terme van donar com a resultat l’obtenció d’indicis sobre el possible cotxe usat pels autors i la participació d’almenys tres persones, un home i dos dones en la comissió d’estos fets.

 

A demés, les autoritats van poder comprovar que diferents fets similars s’havien produït en unes quantes poblacions de Castelló de la Plana i altres províncies.

 

Després de tindre coneixement d’un nou robatori el 18 de novembre en un centre comercial, els agents van localitzar als autors quan estos es dirigien cap a l’autopista AP-7 per la carretera N-232 del terme de Vinaròs.

 

Nou delictes per robatori

Les tres persones van ser detingudes i, després d’un registre exhaustiu del cotxe, a demés dels efectes furtats a la seua última víctima, van ser trobats altres pertanyents a diferents persones perjudicades d’altres fets similars.

 

Fins al moment s’ha pogut determinar la implicació de les tres persones detingudes en almenys nou delictes per robatori en la província de Castelló; Lleida; Tarragona; Màlaga; i Madrid.

 

A hores d’ara s’estan fent determinades indagacions a fi de comprovar la seua possible implicació en altres casos, donats els efectes que portaven i dels quals fins i tot no ha sigut possible determinar la seua procedència i propietat.

 

Els detinguts, juntament amb les diligències practicades, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Vinaròs.

Últimes notícies

L’assetjament de carrer es concentra en dones, a peu, a l’hivern i de nit

Un estudi de la Universitat de València radiografia l'assetjament en desplaçaments actius: el 11,63% ho ha patit i el 84% dels casos afecta a dones. Els incidents es concentren en caminar, a l'hivern i de nit, amb major risc en zones cèntriques; la il·luminació i el disseny urbà són claus.

Un assessor de Pradas atribuïx el retard del Es-Alert a una discussió entre tècnics

Un assessor de la exconsellera ha declarat que l'avís És-Alert es va demorar per un debat entre tècnics en el Cecopi. La jutgessa ha demanat els vídeos del dia per a fixar la cronologia.

Claudia deixa un cap de setmana molt plujós i obri la porta al fred hivernal

La borrasca Claudia generalitza les pluges, amb episodis 'forts, persistents i tempestuosos' en l'oest, Pirineus i Andalusia, i encadena un descens tèrmic que derivarà en ambient hivernal la setmana vinent.

Morant avisa a Mazón: no bastarà llegir 20 folis en el Congrés, té obligació de dir la veritat

Diana Morant ha urgit a Carlos Mazón a acudir a la comissió d'investigació de la DANA en el Congrés i a respondre a les preguntes. També ha carregat contra PP i Vox per la seua gestió i per les esmenes a la Renda valenciana d'inclusió.

La Comunitat Valenciana reclamarà un fons d’anivellament i la reforma del finançament en el CPFF

La Generalitat acudirà al CPFF del dilluns per a exigir la reforma del sistema de finançament i un fons d'anivellament temporal. El Consell critica la falta de documentació i preveu pocs avanços, mentres PSPV i Compromís eleven la pressió política.

Els preus van pujar un 0,6% a l’octubre en la Comunitat Valenciana i l’IPC anual es va situar en el 3,5%

La Comunitat Valenciana va registrar a l'octubre una pujada mensual de preus del 0,6%, per davall del 0,7% nacional, i va elevar la seua taxa anual al 3,5%, superior al 3,1% estatal.

La Coordinadora de ONGD alerta: la Comunitat ha destinat només el 0,2% a cooperació en 2025

La Coordinadora Valenciana de ONGD ha alertat que la Generalitat ha destinat en 2025 només el 0,2% del pressupost a cooperació. L'informe reflectix una retallada del 5% després d'una dècada sense baixades i una aportació mitjana de 12,72 euros per persona.

L’Enforne EÓ mesura la seua millora amb Roi Sánchez en la difícil pista del Granollers

L'Enforne EÓ Alacant visita al Fraikin Granollers el dissabte a les 19.00 amb la missió d'afermar l'impuls reeixit en el debut de Roi Sánchez. Després de tallar cinc derrotes, l'equip busca puntuar en una de les pistes més exigents de la ASOBAL.