Els únics espanyols que pagaran més impostos el pròxim 2021

 

Han passat quinze dies des de què es van iniciar les negociacions entre els socis de govern sobre un document base en què negociar els pressupostos generals de l’estat amb la resta de grups parlamentaris, i pareix que ja han arribat a un acord sobre com ha de quedar la reforma fiscal limitada que es farà.

 

En un principi, es mantindrà una única pujada dels impostos de totes les que es figuraven en l’acord de coalició i, per tant, han quedat descartats l’augment de l’impost de Societat o la creació d’un sobre la riquesa, segons han informat fonts properes de María Jesús Montero i Nacho Álvarez, ministra d’Hisenda i el secretari d’estat de Drets Socials.

 

Dos setmanes de constants discussions en les que Montero ha defensat que la situació que hi ha actualment amb la crisi sanitària no s’aconsella la pujada d’impostos i que l’acord entre ells s’ha d’adaptar per a deixar la reforma fiscal dels pròxims anys.

 

Per la seua part, Álvarez ha indicat que, com a mínim, s’havia d’apujar un impost, com «gest» polític que dona suport a la justícia fiscal que propugna el govern de coalició. A pesar de què parega que ja s’ha arribat a un acord, encara no s’ha tancat la negociació. Això sí, s’espera que s’acabe prompte i que els encarregats de presentar-la siguen Pedro Sánchez i Pablo Iglesias la pròxima setmana.

 

Qui són els afectats?

D’eixa manera, segons algunes fonts, la solució que haurien trobat els socis de govern ha estat modificar l’IRFP. Per a aquells contribuents amb rendes superiors als 130.000 euros anuals, s’incrementarà dos punts la classe d’impositius i quatre punts pels qui superen els 300.000.

 

Encara es desconeix quin serà l’impost que incrementaran, però sí que se sap quin serà el que no es tocarà: el de Societats ha quedat descartat, a causa del moment de grans febleses i dificultats que estan travessant les empreses a causa de la crisi sanitària. També han deixat a un costat els impostos verds.

 

D’esta manera, el govern ha deixat clar que les classes mitjanes no es voran afectades per la pujada dels impostos i tampoc ho faran els autònoms i les pymes, els que estan més a prop de vore una baixa d’impostos que no un increment.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.