Espanya podria disposar de tres milions de dosis de la vacuna contra el coronavirus en desembre

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat este dilluns que l’estat disposarà de 3 milions de vacunes contra la Covid-19 en desembre. En un simposi organitzat per ‘El Español’ ha apuntat que estos tres milions de vacunes suposen el 10% del total de 30 milions que la Unió Europea adquirirà sempre que superen les proves i anàlisis clínics amb garanties.

 

Cada persona necessita dos dosis de la vacuna

Serviran per a vacunar a 1,5 milions de persones perquè calen dos dosis, però a partir de gener, segons el ministre, hi haurà un «subministrament regular» per part d’estes empreses i d’altres.

 

Segons el ministre, els tres milions inicials eixiran dels laboratoris que treballen en el desenvolupament de la vacuna de la Universitat d’Oxford i la companyia AstraZeneca, que és la que té els assajos més avançats, però en total Europa comprarà vacunes a entre 7 i 9 desenvolupadors. Els primers que la rebran, ha apuntat Illa, seran els col·lectius de més risc i els que treballen amb els grups vulnerables.

 

El govern espanyol confia en un «efecte rebot» en el turisme amb la vacuna

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, es va mostrar confiada diumenge en què hi haurà un «efecte rebot» en el turisme quan hi haja una vacuna contra la Covid-19. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, Maroto ja va avançar que esperen tindre una vacuna entre finals d’any i principis del 2021 i preveu que serà en este moment quan el sector es «començarà a recuperar».

 

Segons ella, la situació actual és «tan desastrosa» que serà «molt difícil recuperar el volum» de turistes «tot i que s’obren corredors». De fet, reconeix que l’impacte en el PIB serà més gran que en altres països com Alemanya, però és optimista de cara al futur a mitjà termini perquè «la cadena de valor del turisme avança molt ràpidament».

 

La ministra recorda que al 2008 el turístic va ser el que es va recuperar abans i que va tirar dels altres. Segons ella, «durant el 2020 ens resta, però el 2021 i els anys següents tindrà un efecte positiu» el turisme en l’economia espanyola.

Últimes notícies

Onze activistes de Greenpeace s’asseuen al banc dels acusats a València per la protesta al Port de Sagunt

El juí contra onze activistes de Greenpeace per la protesta de 2021 al Port de Sagunt ha arrancat a València, amb una petició fiscal de cinc anys de presó per desordes públics agreujats i la defensa reclamant l’absolució en nom del dret a la protesta.

Les huit funcions del Principal es traslladen al Teatre Martín i Soler

Cultura ha decidit reubicar al Teatre Martín i Soler del Palau de les Arts les huit propostes del Teatre Principal després del seu tancament per la Diputació de Valencia. La programació es manté íntegra a la ciutat i s’anunciarà prompte un nou calendari.

El Govern central es planteja portar al Constitucional els canvis en la inspecció educativa valenciana

L’Executiu central està analitzant la llei d’Acompanyament als Pressupostos de la Generalitat per 2026 i no descarta un recurs al Tribunal Constitucional pels nous poders de la inspecció educativa per controlar l’adoctrinament ideològic.

Els sindicats de Ford Almussafes apreten per millores salarials en l’Acord 2030

UGT i STM-Intersindical han traslladat a la direcció de Ford Almussafes les seues exigències econòmiques sobre l’Acord 2030, clau per a les condicions laborals i salarials dels pròxims quatre anys.

Les màximes continuen pujant i freguen els 36 graus a Xàtiva

Les temperatures màximes han tornat a pujar este dimarts a la Comunitat Valenciana i han arribat als 35,9 graus a Xàtiva. El repunt, que ha sigut de fins a 5 graus en alguns punts, s’ha notat especialment a l’interior de València.

‘El mal pare’, la pel·lícula que sacsa els silencis familiars amb un Eduard Fernández magnètic

'El mal pare', del director valencià Roberto Bueso, competeix per la Concha de Oro amb un relat sobre traumes familiars, silencis i reconciliació, protagonitzat per un intens Eduard Fernández. La cinta, rodada en la Comunitat Valenciana, s'estrenarà el 20 de novembre.

Chiva reforça la seguretat del barranc després de les obres urgents de la CHJ

L’Ajuntament de Chiva ha detallat en un ple extraordinari que el barranc del municipi és ara més segur que abans de la dana de 2024, gràcies a les obres d’emergència de la Confederación Hidrográfica del Júcar i a una segona fase ja planificada.

Una dutxa intel·ligent espanyola per a dependents triomfa en els premis DesignEuropa

La dutxa intel·ligent Showee, creada a La Garriga per facilitar la higiene de persones amb discapacitat i majors, ha guanyat el premi del públic dels DesignEuropa, els guardons de disseny de la UE impulsats per l’EUIPO.